بورس سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «نوزدهم بهمن» با رشد بیش از هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای دومین روز بورس تهران در هفته جاری روند صعودی را طی کرد، در این رابطه هرچند شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات صعودی چشم‌گیر داشت و تا رقم یک میلیون و ۵۶۱ هزار واحدی نیز افزایش یافت،اما در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در رقم یک میلیون و ۵۵۸ هزار واحد ایستاد، با این حال طی معاملات امروز بیشترین پول حقیقی بعد از صندوق‌ها به گروه خودرو مربوط بود و نمادهای خودرویی امروز سبزرنگ بودند.

بر این اساس شاخص کل بورس امروز با ۱.۵۵۶ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۵۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱.۰۹۷ واحد افزایش به رقم ۴۸۵ هزار و ۵۶۶ واحد رسید و نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس هم امروز با ۶۷ واحد افزایش رقم ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۴۲ هزار معامله انجام شد که ۵۱ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تراز منفی ۲۲۱ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۵۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی مثل اغلب آخرین روزهای کاری، امروز هم ارزش معاملات زیر میانگین هفتگی بود و ورود پول‌های حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت قابل توجه بود، به دلیل اینکه شنبه هم تعطیل است، این دو پارامتر را قوی‌تر از حالت نرمال هم کرده است. روی تابلوهای نمادها نیز اتفاق جدیدی رخ نداده و همچنان با این ارزش معاملات انتظاری از بازار نمی‌توان داشت.

کد خبر: 57731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =