سامانه «ارائه خدمت در منزل به سالمند»  راه‌اندازی می‌شود

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تهران گفت: پیکربندی ۱۲ خدمت سامانه ارائه خدمات و پرستاری در منزل به سالمندان در حال‌حاضر قابل مشاهده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۶ماه آینده، با ظرفیت کامل خدمات خود را در بخش‌های مختلف ارائه کند.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به نام‌گذاری این سامانه به عنوان «با یار» اضافه کرد: از طریق درگاه‌های این سامانه ارائه خدماتی مانند خدمات پرستاری در منزل، بهیاری و پزشکی، تهیه دارو و تجهیزات، مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی، حمل‌ونقل و جابه‌جایی سالمند، خدمات اوقات فراغت و تفریح و زیارت، تهیه و توزیع غذای مختص سالمندان، نوبت‌دهی آنلاین و پزشکی و موارد دیگر مرتبط به جامعه هدف انجام می‌شود.
او گفت: اکنون سایت با یار در دسترس است و پس از شناسایی و عقد قرارداد با خدمت‌دهندگان، مردم می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.
نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه «این سامانه بستری برای دریافت خدمات تخصصی بدون پرداخت هزینه اضافی است»، درباره نحوه و روند اعزام نیرو به منزل سالمند ادامه داد: اگر فردی نخواهد سالمندش در کهزیرک مقیم شود با برقراری تماس با این سامانه، خدمت موردنظر خود را درخواست می‌کند و پس از ارزیابی جسمی، روحی و ذهنی سالمند، مطابق با شرایط و تعرفه مدنظر او، نیرو اعزام خواهدشد.
او با بیان اینکه «سامانه بایار پاسخگوی دو نوع نیاز سالمند است»، افزود: پاسخ به سالمندانی که خود به نیازشان آگاه هستند و با برقراری تماس با این سامانه مثلا درخواست انجام فیزیوتراپی، ویزیت توسط متخصص، تهیه دارو را مطرح می‌کنند.
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تهران مشاوره درباره نوع و نحوه دریافت خدمت متناسب را از دیگر خدمات این سامانه خواند و افزود: برخی از افراد درباره نیاز خاص خود و نحوه برطرف کردن آن آگاه نیستند. در این صورت پس از نیازسنجی دقیق سالمند تماس‌گیرنده با سامانه، متخصصان لزوم استفاده از وسیله کمک توانبخشی متناسب با شرایط او را مورد بررسی قرار می‌دهند. در نهایت نوع وسیله و عرضه محصول مدنظر به سالمند پیشنهاد می‌شود. این سامانه به نوعی نقطه اتصال بین خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده است.
نحوی‌نژاد گفت: مشاوره‌دهندگان این سامانه با توجه به شناسایی نیازها، سالمندان را به بهترین و در دسترس‌ترین پزشک ارجاع می‌دهند و پزشکان همکار در سامانه در ادامه مسیر به صورت ویزیت در منزل و یا ویزیت در مطب به سالمندان خدمات ارائه می‌دهند.
مدیر آسایشگاه خیریه کهزیرک تهران افزود: اغلب افراد ارائه‌دهنده خدمت در منزل، از بازنشستگان آموزش‌دیده‌ و یا کارکنان شاغل در کهریزک هستند و البته برنامه جذب پزشک، بهیار و دیگر متخصصان خارج از مجموعه نیز در دستور کار است.
کد خبر: 57753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =