بیش از ۹ هزار تماس مردمی در روز با سامانه ۱۴۲۰ تأمین‌اجتماعی

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به افزایش تماس‌های مردمی با سامانه مرکز ارتباطات مردمی این سازمان گفت: روزانه بیش از ۹ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۲۰ (مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی) به ثبت می‌رسد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی افزود: با شیوع کرونا در کشور استفاده از سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی (که از سال ۱۳۹۵ در سازمان شروع به فعالیت کرده بود) افزایش و فعالیت این مجموعه گسترش یافت.

او تصریح کرد: در حال حاضر نیز روزانه (به طور متوسط) بیش از ۹هزار تماس مردمی با این سامانه در سراسر کشور به ثبت می‌رسد که بعضا در نیمه دوم ماه به ۱۱ تا ۱۲هزار تماس در روز نیز رسیده است.

عظیم زاده افزود: پاسخگویی تلفنی سال گذشته نیز در ماه‌های مشابه عدد ۱۴۰ هزار مورد (در ماه) را ثبت کرده است؛ در سال جاری نیز به ویژه در چهار ماهه اخیر، این رقم از ۲۸۰ هزار مورد در ماه عبور کرده و می‌توان گفت، نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی را تجربه کرده است.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش عملکرد این مجموعه در پایان سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲میلیون و ۶۰۰ هزار مورد برسد که در کنار پیام‌های صوتی در خصوص استحقاق درمان و... ۳میلیون مورد نیز برآورد خواهد شد.

توسعه سامانه ۱۴۲۰؛ تسریع در فرایند پاسخگویی ذینفعان و افزایش اعتماد اجتماعی

عظیم‌زاده اردبیلی گفت: بی‌شک با توسعه و گسترش این سامانه، می‌توان تردد درون شهری را کاهش داده و سرمایه اجتماعی را افزایش داد. فرآیند پاسخگویی برای جامعه هدف تأمین‌اجتماعی را تسریع کرد و سبب تقویت اعتماد اجتماعی در کشور شد.

به گفته وی با توسعه این طرح همچنین مکاتبات غیرضروری ستاد و شعب سازمانی کاهش یافته و این مساله موجب ارائه پاسخ بهنگام و ارسال در سطح سازمان می‌شود و بیمه‌شده با ثبت یک درخواست به هدف موردنظر دست خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: این کد چهار رقمی برای تمام اقشار جامعه قابل دسترسی و در سراسر کشور فعال شده است.

سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است. این سامانه بصورت ۲۴ ساعته در کلیه ایام سال پاسخگوی مخاطبان در حوزه‌های تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود.

کد خبر: 57790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =