نتایج طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۱ منتشر شد

براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون ایران در پاییز ۱۴۰۱ رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۷۱ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که نشان می‌دهد شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص "پایش تابستان ۱۴۰۱"، ۵.۷۷ است) تفاوت چندانی نداشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در طرح پایش پاییز ۱۴۰۱، تعداد ۲۷۶ فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت‌ها و در کلیه استان‌ها مشارکت داشتند و به ترتیب نامناسب ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۱ شامل غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب وکار بوده است.

بررسی‌های آماری نشان داد: مناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۱ را محدودیت دسترسی به آب، محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی (برق، گاز، گازوئیل و…)، و نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول، تشکیل داده‌اند.

برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب و کار بخش تعاون نشان داد استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و آذربایجان غربی به ترتیب بهترین محیط کسب و کار و استان‌های ایلام، تهران و گلستان به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش‌های عمده اقتصادی حاکی از آن است که خدمات، بهترین محیط کسب و کار و صنعت، بدترین محیط کسب و کار را داشته‌اند.

بر اساس رشته فعالیت‌ها نیز فعالیت‌های «سلامت انسان و مددکاری اجتماعی» بهترین محیط کسب و کار و فعالیت‌های «فعالیت حرفه‌ای، علمی و فنی»، بدترین محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده‌اند.

نتایج طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۱ منتشر شد

کد خبر: 57845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =