زنان ۳۴ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند

براساس جدیدترین آمارهای مربوط به سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق تا پایان آذر ۱۴۰۱، حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر هستند که ۳۴ درصد جامعه حقوق‌بگیران را بانوان و ۶۶ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، براساس داده‌های آماری موجود، آمار حقوق بگیران صندوق بازنشستگی با یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر در تفکیک جنسیتی شامل ۵۵۳ هزار و هشت نفر زنان و یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۴۵ نفر مردان هستند.

در استان تهران با بیشترین آمار و تعداد ۳۲۴ هزار و ۶۳۳ نفر از حقوق بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، ۱۳۲ هزار و ۴۳۸ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

تهران بیشترین آمار حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق را دارد

تعداد حقوق بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان آذر ۱۴۰۱ براساس داده‌های آماری مجموع آنها به یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر می‌رسد که این آمارها در جدیدترین سالنامه آماری این صندوق در پایان فصل پاییز سال جاری به ثبت رسیده است.

این گروه از حقوق بگیران شامل افراد بازنشسته، ازکارافتاده، شاغل متوفی و بازنشسته متوفی می‌شوند که در این میان تعداد افراد بازنشسته یک میلیون و۳۲۳ هزار و ۷۵۲ نفر، ازکارافتاده ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر، شاغل متوفی ۶۱ هزار و ۹۸۳ نفر و بازنشسته متوفی نیز ۲۳۱ هزار و۱۶۷ نفر هستند.

براساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری استان تهران با ۳۲۴ هزار و ۶۳۳ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۷۴۲ نفر کمترین تعداد حقوق بگیر را دارند.

بازنشستگان ۸۱ درصد افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی

طبق این آمارها، تعداد افراد بازنشسته تحت پوشش ۸۱ درصد، متوفیان ۱۸ درصد و از کارافتادگان نیز یک درصد افراد حقوق بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند.

همچنین در بخش متوفیان با ۱۸ درصد کل افراد مشمول صندوق بازنشستگی، ۱۴ درصد را بازنشستگان متوفی و چهار درصد را شاغلان متوفی شامل می‌شوند.

تعداد افراد ازکارافتاده تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نیز که یک درصد کل افراد حقوق بگیر این صندوق را تشکیل می‌دهند، سه درصد ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۷ درصد آنها غیر ناشی از کار بوده است.

در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۸۱ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار است.

افزایش آمار حقوق بگیران صندوق نسبت به سال گذشته

این داده‌های آماری نشان می‌دهد که تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان آذر ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

در فصل پاییز چهار هزار و ۵۱۱ نفر از حقوق‌بگیران این صندوق فوت کرده‌اند که همه این افراد قبل از این فصل بازنشسته شده‌اند.

۶۲ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش

حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی در ۱۴ وزارتخانه، نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، سازمان‌های منحله، خویش فرما و سایر افراد شاغل مشغول به فعالیت بوده و هستند.

در میان این وزارتخانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش ۶۲.۵۱ درصد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳.۰۴ درصد، وزارت جهاد کشاورزی ۴.۸۴ درصد، وزارت راه وشهرسازی چهار درصد، وزارت کشور ۲.۸۶ درصد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲.۲۴ درصد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ۲.۲۲ درصدحقوق‌بگیران دارند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱.۷۲ درصد، وزارت دادگستری ۱.۶۲ درصد، نهاد ریاست جمهوری ۱.۰۸ درصد، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱.۰۶ درصد، وزارت نیرو ۰.۷۸ درصد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۰.۶۸ درصد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۰.۴۸ درصد، سازمان‌های منحله ۰.۲۷ درصد، قوه قضاییه ۰.۱۹ درصد، وزارت امور خارجه ۰.۱۸ درصد، مجلس شورای اسلامی ۰.۱۰ درصد، خویش فرما ۰.۶ درصد و سایر گروه‌های حقوق‌بگیر ۰.۸ درصد گروه حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق را شامل می‌شوند.

وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۱۹ هزار و ۷۶ نفر حقوق‌بگیر، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۲.۵۱ درصد جامعه حقوق‌بگیران این صندوق را تشکیل می‌دهند.

تأمین اجتماعی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش دارد

اکنون با وجود فعالیت ۱۸ صندوق و سازمان بیمه‌ای در کشور، تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی و پرداخت مستمری دارد که بدون اتکا به بودجه دولتی در مجموع به ۴۵ میلیون بیمه‌شده، مستمری‌بگیر و بازنشسته خدمات ارائه می‌دهد.

پس از سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بزرگ بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود که این صندوق با استفاده از بودجه دولتی حقوق و مستمری افراد تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند.

براساس اطلاعات و آمارهای موجود، بیش از ۹۰ درصد منابع فعلی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین سازمان بیمه‌گر با ماهیت اجتماعی و اقتصادی از منابع عمومی دولت تامین می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری با انجام فعالیت‌های بیمه اجتماعی در امور بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت مشمولان مقررات بازنشستگی دولتی را با رویکرد توجه به تسهیل و تسریع در انجام امور در ۳۱ استان کشور عهده‌دار است.

کد خبر: 57939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =