اولویت با تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان زلزله‌زده است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به مشکلات زیاد جامعه هدف و مددجویان تعمیر یا بازسازی مسکن آنان که بیش از ۲ هزار واحد ارزیابی شده در اولویت است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروین محمدپوری افزود: در راستای کمک به مددجویان باید بنیاد مسکن میزان آسیب به منازل آنها را تایید کند تا لیست آنان به بهزیستی کشور جهت اخذ اعتبارات ارسال شود.

وی با بیان اینکه لازم است از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی در راستای کمک خیرین برای احداث مسکن معلولان استفاده شود، اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، ۲۵۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در زلزله اخیر تخریب و یک هزار و ۷۷۵ واحد نیز نیازمند تعمیر است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون موفق شدیم تا ۲۲ کانکس برای اسکان موقت مددجویان معلول با کمک خیرین تهیه کنیم که در حال ارسال به مناطق زلزله زده خوی است.

به گفته محمدپوری، خیران و موسسات خیریه قول داده‌اند تا در زمینه تهیه کانکس جهت اسکان موقت جامعه هدف بهزیستی کمک‌های خود را به سمت بهزیستی و مددجویان آن سوق دهند.

او با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی و تامین کانکس یکی از مواردی است که خیرین به این سمت باید سوق داده شوند، گفت: مددجویان ما قادر به تامین سهم آورده نیستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنان شود.

محمدپوری یادآور شد: ضایعه نخاعی‌ها و معلولان جسمی و حرکتی در اولویت خدمات‌رسانی جامعه هدف و مددجویان ما در خوی هستند که بیش از ۲ هزار مورد را شامل می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از کمک خیرین و بهزیستی‌های استان‌های همجوار در زلزله خوی گفت: جیره خشک، بخاری برقی و هیتر، پتو، پوشینه و سایر وسایل موارد نیاز را به موقع از این افراد و همکاران دریافت کردیم.

به گفته محمدپوری، مساله مهم مدیریت توزیع این کمک‌ها بود چرا که مددجویان بهزیستی از جمله معلولان و زنان سرپرست خانوار قادر نیستند برای دریافت وسایل مورد نیاز مراجعه کنند و لازم است خود بهزیستی نسبت به این موضوع اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در طول هفته به این مددجویان کمک‌رسانی می‌شود، افزود: باید تمام نیازهای آنان را تامین کنیم چون خودشان به تنهایی قادر به تامین آنها نیستند و در این راستا بیشتر مراکز خودمان به صورت خودجوش از زمان وقوع زلزله پای کار آمده‌اند.

محمدپوری اضافه کرد: از روزهای نخستین پس از وقوع زلزله هشتم بهمن با همکاری مشاوران بهزیستی خدمات مشاوره‌ای در قالب طرح محب نیز به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیرمترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیردولتی که در آن روانشناسان با مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز بنام گروه‌های فوریتی محب به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 57963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =