تعریف سبد درمان برای اعتیاد در کشور دنبال می‌شود

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تعریف سبد درمان برای اعتیاد در کشور دنبال می‌شود تا بر داروی خاص تکیه نباشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجید قربانی در هشتمین نشست کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، افزود: یکی از هدف‌های اصلی این است که همه معتادان زیر چتر درمان قرار گیرند. پروتکل‌های درمانی، سهمیه هر معتاد را مشخص کرده اما نیاز است که آمار دقیق بیماران و میزان مصرف دارو در مراکز ترک اعتیاد نیز مشخص شود.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: آموزش و اشتغال معتادان بهبود یافته نیز موضوع مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آن پرداخته شود.

او رویکردهای جدید درمان اعتیاد در کشور را امیدوار کننده دانست و افزود: باید با نگاه اخلاقی به دنبال این باشیم که فرد معتاد در چرخه درمان حفظ شود و به حیطه‌های خطرناک اعتیاد ورود پیدا نکند.

قربانی گفت: به هم ریختگی اعتیاد در جامعه و خانواده باید تدبیر شود و پزشک با سیاست‌های درمانی می‌تواند این موضوع را در مراکز درمان اعتیاد راهبری کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فرد معتادی نباید رها شود ادامه داد: اعتیاد یک بیماری مغزی است لذا بیش از درمان، بر پیشگیری تاکید داریم تا افراد وارد حوزه اعتیاد نشوند.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم ساماندهی معتادان متجاهر عنوان کرد: از آنجایی که اعتیاد مسری بوده نباید به عادی‌انگاری در جامعه تبدیل شود لذا تلاش‌ها بر این است که چرخه درمان اعتیاد تا بهبودی کامل ادامه داشته باشد.

کد خبر: 58021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =