حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم کودکان

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره طرح حمایت‌ فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد در برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم برای بیش از سه میلیون کودک ۳ تا ۶ سال، گفت: بنیاد ۱۵ خرداد پرداخت کمک هزینه ۱۴ هزار عینک را تعهد کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌محمد قادری روز چهارشنبه در آیین آغاز اجرای طرح حمایت‌ فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم، افزود: سازمان بهزیستی کشور از سال ۱۳۷۵ غربالگری، تشخیص و مداخلات درمانی اختلالات بینایی و تنبلی چشم (آمبلیوپی) کودکان را آغاز کرده که از ابتدا تاکنون حدود ۶۰ میلیون غربالگری برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شده است و حدود ۳۷۰ هزار کودک دارای تنبلی چشم (آمبلیوپی) شناسایی شدند که با ارائه مداخلات بهنگام از معلولیت بینایی آنها پیشگیری شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه بیش از سه میلیون کودک غربال بینایی می‌شوند، گفت: در تفاهم مشترک، بنیاد ۱۵ خرداد به پرداخت کمک هزینه ۱۴ هزار عینک تعهد کرده است.

قادری اضافه کرد: یکی از افتخارهای سازمان بهزیستی کشور در زمینه پیشگیری غربالگری بینایی و شنوایی بیش از چهار میلیون کودک به صورت سالانه است.

وی با بیان اینکه کودکان تحت پوشش با معرفی بهزیستی از کمک هزینه خرید عینک بهره‌مند می‌شوند، افزود: اولویت با مناطق کم‌برخوردار و محروم و سپس همه نقاط شهری و روستایی است. این در حالی است که سال گذشته ۹ هزار کودک نیاز به عینک داشتند که هشت هزار و ۳۷۹ نفر کمک هزینه تهیه عینک را دریافت کردند.

کد خبر: 58032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =