بورس متعادل شد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «هشتم اسفند» با رشد بیش از دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران امروز بسیار پرنوسان ظاهر شد، به طوریکه شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد افت کرد، اما در ساعات میانی توانست روندی صعودی به خود بگیرد و تا یک میلیون و ۸۱۸ هزار واحد نیز افزایش یابد. در نهایت نیز نماگر اصلی بازار سهام روز جاری با ۴.۸۴۰ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحد ایستاد.

این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱.۹۰۸ واحد کاهش یافت و رقم ۵۳۴ هزار و ۴۶۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۸۱۵ هزار معامله به ارزش ۱۱۵ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس با کاهشی ۴۲ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. معامله‌گران این بازار ۳۹۸ هزار معامله به ارزش ۲۹۲ میلیارد ریال انجام دادند. همچنین نمادهای سنگ آهن گوهرزمین و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت و پلیمر آریاساسول بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص فرابورس گذشتند.

از سویی با افت ۳.۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۰.۴ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز تراز منفی ۵۴۷ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا ۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

ذکر این نکته ضروری است که با آرام گرفتن دلار، بازار سهام هم فعلا به نظر آرام گرفته و شاید در حال حاضر که بزرگان بازار به تعادل رسیدند، سهم‌های کوچک و متوسطی که این مدت رشد نکردند و یا حتی با اصلاح روبرو شدند، مورد توجه فعالین بازار قرار بگیرند. روی تابلوهای معاملاتی نیز به نظر تا زمانی که ارزش معاملاتی بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان را در بازار شاهد باشیم بازار سهام هم حالت تعادلی خودش را می‌تواند حفظ کند.

کد خبر: 58094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =