بیش از ۱۵ هزار نفر در هرمزگان جذب بیمه فراگیر خانواده شدند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان گفت: ۱۵ هزار و ۳۹۷ نفر در یکسال گذشته تاکنون در این استان تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفته‌اند که در این زمینه ۸۶ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، عباس اکبری با بیان این خبر افزود: هم اکنون در اجرای این طرح فراگیر رتبه نخست را در بین استان‌های کشور داریم و حتی جلوتر از سطح مشخص شده سازمان هستیم.

وی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را به عنوان یکی از طرح‌های مهم در سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و بیان کرد: بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در واقع بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله دختران مجرد، خانم‌های خانه‌دار و دانشجویان را شامل می‌شود که بتوانند برای آینده خود بیمه‌پردازی داشته باشند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان گفت: یکی از جوامع هدف این طرح، زنان خانه‌دار و دختران مجرد هستند که از محورهای اصلی گرداننده صنایع دستی کشور و مشاغل خانگی خُرد بوده و به طور قطع نیازمند پوشش بیمه‌ای و تامین آتیه خود و افراد تحت سرپرستی می‌باشند.

وی افزود: بیمه دختران و زنان خانه‌دار با نرخ ۱۴ درصد، ۱۶ درصد و ۲۰ درصد برای استفاده بانوان طراحی شده و با توجه به اینکه ۲ درصد از نرخ آن توسط دولت تقبل شده لذا فرصت خوبی برای تحت پوشش قرارگرفتن این قشر از جامعه است.

اکبری ادامه داد: تمامی دختران و زنان خانه‌دار و دانشجویان با سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در قالب این طرح از سه نرخ ۱۴ درصد (برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی)، ۱۶ درصد (بازنشستگی و فوت؛ پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) و ۲۰ درصد (بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی) استفاده کنند.

وی بیان کرد: دستمزد نیز به انتخاب متقاضی بین حداقل تا حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار می‌تواند انتخاب شود و مبنای اعمال نرخ‌های یادشده خواهد بود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی ادامه داد: علاوه بر کمک دولت در تقبل ۲ درصد از حق بیمه؛ از جمله مزایای این طرح این است که متقاضیان چنانچه از طرف پدر یا همسر خود از پوشش درمان برخوردار باشند، نیاز به پرداخت حق بیمه جداگانه برای درمان نداشته و همچنان می‌توانند از پوشش درمانی سابق خود استفاده نمایند.

اکبری یادآورشد: دختران و زنان خانه‌دار می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری از طریق بخش بیمه‌شدگان و از منوی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به صورت الکترونیک نسبت به انعقاد قرار داد مورد نظر خود اقدام و یا به شعبه‌ها و کارگزاری‌های رسمی در سطح استان مراجعه کنند.

وی گفت: همچنین مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان در ادامه افزود: هم اکنون سازمان تأمین‌اجتماعی با گسترش خدمات بیمه‌ای خود به اقشار مختلف جامعه در تلاش است تا بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و طیف گسترده‌ای از قشرهای مردمی را تحت پوشش قرار دهد.

تأمین‌اجتماعی هرمزگان با احتساب جامعه کارفرمایی افزون بر یک میلیون و ۲۲۸ نفر تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۳۷ هزار و ۲۳۰ نفر بیمه شده اصلی و ۵۵ هزار و ۳۳۸ نفر مستمری‌بگیر اصلی و سایر موارد بیمه‌ای را در این استان زیر چتر امیدآفرین خود قرار داده است.

جریان خدمات‌رسانی به جامعه هدف در هرمزگان از طریق ۱۷ شعبه اصلی، ۱۳ شعبه اقماری و ۶ واحد کارگزاری انجام می‌شود.

کد خبر: 58424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =