سومین جلسه هیات مدیره ICA با حضور رئیس اتاق تعاون ایران برگزار شد

سومین جلسه از جلسات هیئت مدیره ICA  با حضور حداکثری اعضا (۲۱ کشور) و به میزبانی سازمان ملی تعاونی‌های بلغارستان در شهر صوفیه برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، این جلسات با حضور رئیس جمهوری بلغارستان، رومن رادف و نیز وزیرکشاورزی آن کشور، یاور گچف آغاز شد.

در این جلسه، رادف ارزش تعاونی‌ها را به یاد آورده و از تعاونی‌ها به عنوان مترقی‌ترین جنبش اقتصادی-اجتماعی یاد کرد. وی اشاره کرد: در این زمان چالش برانگیز، تعاونی‌ها پاسخگو هستند. تعاونی‌ها به عدالت منتهی می‌شوند. تعاونی‌ها جایی هستند که علاقه به انسان‌ها وجود دارد و موفقیت به دنبال دارند. ”

در سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اعضای هیئت مدیره، نمایندگان کشورهای مختلف به بحث و مذاکره در مورد موضوعات جاری ICA، زمان‌بندی اجلاس آتی این سازمان و نیز تاریخ مجمع عمومی پرداخته شد که مقرر شد مجمع عمومی سال ۲۰۲۳ ICA در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۲ در کشور بلژیک برگزار شود.

همچنین در این جلسه، مقرر شد اتاق تعاون ایران، به عنوان میزبان اجلاس هیئت مدیره در شهریورماه ۱۴۰۲، گزارشی از برنامه‌های میزبانی خود اعم از بازدید از تعاونی‌های موفق ایرانی و نیز زمان‌بندی پیشنهادی جلسات آتی را برای جلسه هیئت مدیره پیش از مجمع عمومی آماده و به اطلاع اعضای هیات مدیره برساند.

در حاشیه این اجلاس، اعضای هیئت مدیره از کشورهای مختلف از تعاونی‌های بخش سلامت، مصرف و خدمات بازدید کردند و نگاهی عمیق‌تر به تاریخ بلغارستان در موزه ملی تعاون داشتند.

تعاونی‌های بلغارستان از اهمیت و پیشرفت قابل توجهی در این کشور برخوردار هستند.

«اتحادیه ملی تعاونی های تولیدی کارگران» با ۲۵۸ عضو و ۱۴۰۰ تعاونگر فعال در سراسر کشور و «اتحادیه تعاونی مرکزی» با محوریت تعاونی مصرف، تولید، گردشگری، بیمه و انتشارات؛ دو اتحادیه مهم بلغارستان هستند که در اتحادیه بین‌المللی تعاون ICA، سازمان بین‌المللی تعاونی‌های تولیدکنندگان صنعتی، صنعتگری و خدماتی و کنفدراسیون تعاونی‌های کارگران اروپا نیز عضو هستند. تعاونی‌های بلغارستان با ۱۶۵.۱۰۵ عضو، ۱.۹۳۲ تعاونی و ۲۴.۰۰۷ کارمند شاغل در تمام زمینه‌های تولیدی، صنعتی و بازرگانی فعالیت می‌کنند و این دامنه وسیع فعالیت‌ها منجر شده که تعاونی‌های بلغارستان دارایی‌های بسیار زیادی نظیر ۷۹۰ انبار عمده فروشی، ۷۲۰۰ محل تجاری خرده فروشی، ۳۱۲ واحد تولید پوشاک و قریب به ۲۰۰۰ واحد تولید لبنیات و نوشیدنی، بیمارستان، هتل و مراکز خرید داشته باشند.

کد خبر: 58504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =