بدهی دولت به تأمین اجتماعی باید تا پایان برنامه پنجم تسویه می‌شد

اکبر شوکت، عضو سابق هیات امنای تأمین اجتماعی از بدهی ۵۰۰ هزار میلیاردی دولت به این سازمان خبر داد و گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، دولت وقت باید طی سال‌های اجرای برنامه بدهی خود به سازمان را تسویه می‌کرد که این اتفاق نیفتاده است.

شوکت در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بدهی جاری دولت به تأمین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، افزود: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال جاری، مجموع بدهی انباشته شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی از دوره‌های قبل تا به امروز به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

او در ادامه اضافه کرد: اگر بخشی از این بدهی‌ها پرداخت نشود، به طور حتم تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات مشکلاتی را تجربه خواهد کرد که در نهایت بازنشستگان و بیمه‌شدگان در این موضوع متضرر خواهند شد.

شوکت گفت: با توجه به تسویه نشدن بدهی دولت به تأمین اجتماعی تا پایان برنامه پنجم، هر ساله به میزان مطالبات این سازمان افزوده می‌شود.

به گفته وی در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ کمی برای پرداخت بدهی‌ها آورده شده که امیدواریم نمایندگان کارگری در مجلس نسبت به تخصیص اعتبار ویژه برای تأمین اجتماعی اقدام کنند.

عضو سابق هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سنواتی برای پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی دیده شد و امسال نیاز به رقمی بیشتر از آن وجود دارد.

شوکت تأکید کرد: در صورت محقق نشدن بودجه لازم برای پرداخت بدهی دولت به سازمان، تأمین اجتماعی مجبور به استفاده از تسهیلات بانکی و پرداخت بهره‌های بالا خواهد بود.

او همچنین درباره تعلق بانک رفاه کارگران به ذی‌نفعان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این بانک با سرمایه کارگران ایجاد شده و متعلق به بوده و به هیچ وجه دولتی نیست.

کد خبر: 58510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =