بودجه ۴٠ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد مصوب شد

بودجه سال ١۴٠٢ شهرداری مشهد به مبلغ حدود ۴٠٠ هزار میلیارد ریالی با موافقت اعضای شورای اسلامی این شهر مصوب شد.

آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روز شنبه در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد منابع آلبوم بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد با ۴۵ درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۱، از مبلغ ۲۷۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال به ۳۹۹ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال تصویب شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این بودجه گفت: به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری، ۸۸ جلسه کمیسیون تلفیق، ۱۴۰ جلسه کارشناسی و بیش از هفت هزار ساعت کار کارشناسی صورت گرفت.

سید ابراهیم علیزاده افزود: در جمع‌بندی نهایی،این بودجه در بخش منابع و مصارف نسبت به لایحه ارسالی شهرداری حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و بودجه پیشنهادی ۳۳ هزار میلیارد تومانی به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: سرفصل منابع پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری، تحقق ١٠٠ درصدی داشته است و امیدواریم این مهم برای سال ۱۴۰۲ نیز محقق شود.

تشکیلات شهرداری کلانشهر مشهد شامل ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری با افزون بر ۱۱ هزار کارمند است.

این شهرداری علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳‌گانه کلانشهر مشهد، هشت معاونت شامل "حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی" به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

همچنین "سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات" شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری این شهر است، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز حوزه‌های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شرکت بهره‌برداری قطار شهری، شرکت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی' این کلانشهر را مدیریت می‌کند.

"معاونت امور اقتصادی" شهرداری مشهد هم ناظر بر عملکرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسکن، مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکتها، مدیریت بازاریابی و بهره‌برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاک' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.

کد خبر: 58605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =