افزایش 860 میلیون تومان به سرفصل اعتبارات بهزیستی خراسان جنوبی

حسن شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۸۶۰ میلیون تومان ماهانه به سرفصل اعتبارات بهزیستی استان اضافه شد که از این محل مستمری پرداخت می‌شود و آمار پشت نوبتی به صفر رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، شرفی افزود: معمولا سهمیه جزئی هر سال برای پرداخت مستمری اختصاص می‌یافت و عده‌ای به چرخه حمایت می‌پیوستند لذا همواره دریافت مستمری از دغدغه‌های اصلی معلولان در استان بود.

او گفت: از ماه گذشته تمامی پشت نوبتی‌ها به چرخه حمایت اضافه شدند و اکنون برای خانواده‌های یک نفره ۵۴۶ هزار تومان و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: همه متقاضان واجد شرایط وارد چرخه حمایت شدند و هیچ پشت نوبتی در استان نیست.

وی افزود: تعداد کل مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی حدود ۲۴ هزار معلول است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

شرفی اضافه کرد: مکلف هستیم سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف را توانمند کنیم که در حوزه زنان سرپرست خانوار حداقل ۲ برابر این تکلیف انجام می‌شود ولی در بخش معلولان شرایط متفاوت است.

او ادامه داد: سال آینده برای معلولان خفیف هم برنامه‌هایی در حوزه توانمندی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سازمان در راستای کمک به اشتغال مددجویان تسهیلات ارایه می‌دهد گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه از مشوق‌هایی است که برای به‌کارگیری معلولان ارایه می‌شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی جامعه هدف به معنای این است که حداقل ۶ ماه فرد به درآمد پایدار برسد.

کد خبر: 58633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =