ظرفیت پذیرش مراکز ترک اعتیاد در دولت سیزدهم سه برابر شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ظرفیت پذیرش مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در دولت سیزدهم از ۱۱ هزار نفر به ۳۳ هزار نفر افزایش یافته و ۵۸۰ مرکز ماده ۱۵ نیز برای پذیرش معتادان خودمعرف در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌ محمد قادری در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی این سازمان برای همکاری در ادامه فعالیت مرکز ماده ۱۶ تبریز خبر داد و گفت: مسئولیت مراکز ماده ۱۶ با سازمان بهزیستی، اما تامین مکان و هزینه های آن بر عهده نهادهای دیگر است.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به فعالیت مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر (ماده ۱۶) در تبریز، خواستار همکاری سازمان بهزیستی برای پویایی و ارتقای سطح فعالیت‌های این مرکز شد.

او در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی، بیان کرد: سالانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای فعالیت این مرکز هزینه می‌شود و مددجویان آن در کنار درمان و بازپروری، مهارت‌های شغلی را نیز فرا می‌گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت نهادهایی مثل شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، دستگاه قضایی و خیرین در اداره مرکز ماده ۱۶، گفت: نیازمند همکاری بیشتر نهادها بویژه سازمان بهزیستی هستیم تا فعالیت‌ های این مرکز با پویایی و تحرک بیشتری ادامه یابد.

او همچنین عملکرد اداره کل بهزیستی استان در حوزه جذب مشارکت های مردمی را موفق ارزیابی کرد و گفت: آذربایجان شرقی در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت نسبتا خوبی دارد و ما جزو استان هایی هستیم که معتادان متجاهر آن در مقایسه با استان های دیگر اندک است.

خرم با اشاره به سکونت بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت تبریز در مناطق حاشیه شهر، اضافه کرد: یکی از دغدغه های ما برای مدیریت حاشیه نشینی، تامین امکانات در روستاها برای مهاجرت معکوس است که موفقیت های قابل توجهی هم در این زمینه داشته ایم.

کد خبر: 58634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =