توسعه مهارت‌آموزی راهگشای اشتغال و توسعه استان بوشهر

عبدالمجید دراهکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مهارت‌آموزی نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال جوانان دارد و توسعه استان را به‌دنبال دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، دراهکی در نشست با مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم با بیان اینکه آموزش و مهارت زمینه ساز توسعه بهره وری در صنایع است، بیان کرد: همسو با امضای تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری شرکت ملی گاز، کارگروه‌های متعددی در حال تدوین استانداردسازی مشاغل فنی شرکت‌های نفت و گاز هستند که حدود ۲۵۰ استاندارد تاکنون در استان بوشهر تدوین شده است.

او اجرای طرح صلاحیت حرفه ای نیروهای شاغل در شرکت ملی گاز را گامی مهم در جهت ارتباط صنعت با آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای دانست و اضافه کرد: جنوب استان بوشهر باید به مرکز ملی کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به راحتی در این منطقه لمس کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه اشتغال همواره به‌عنوان دغدغه جوانان و خانواده‌ها در همه جوامع مطرح است که یکی از راه‌های مهم رفع این دغدغه مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق و علاقه‌مندی متقاضیان است، افزود: وابستگی چرخ تولید هر جامعه متکی به دست‌های توانمند و ماهر نیروی کار جامعه است و باید برای کمک به تولید و اقتصاد ملی به مهارت‌آموزی این قشر بیش از پیش توجه کرد.

او با بیان اینکه توسعه مهارت‌آموزی و راه‌اندازی کسب و کار در استان به‌منظور ایجاد اشتغال، نیازمند کارهای جهادی، فراگیر و مستمر است، گفت: حمایت صنایع از آموزش های مهارتی می تواند زمینه را برای توسعه اشتغال پایدار در بوشهر فراهم کند.

دراهکی با بیان اینکه مهارت‌آموزی به یک مطالبه ملی تبدیل شده اس، گفت: در این زمینه سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تصویب شده و در راستای همین سند آموزش‌های فن‌آوری و دانش‌بنیان در استان بوشهر با همکاری شرکای آموزشی بخصوص صنایع مستقر در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر: 58662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =