بازرسی بیش از ۷ هزار مورد از واحدهای اقتصادی لرستان

علی جهانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به افزایش بازرسی‌های بازرسان کار گفت: امسال بازرسان کار ۷ هزار و ۳۳۵ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی در سطح استان انجام دادند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، جهانی با بیان اینکه با توجه به ایام پایان سال نظارت‌ها و بازرسی‌های این اداره کل افزایش یافته است، افزود: بازرسی کار مهمترین حوزه‌های کاری در روابط کار است که نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارد. بازرسان کار در دو مرحله بازرسی ادواری و موردی کارگاه ها و واحدهای اقتصادی را نظارت می‌کنند که طی ۱۰ ماهه سال جاری ۵ هزار و۷۳۱ بازرسی ادواری و زمانبندی شده و یک هزار و ۲۸۱ بازرسی موردی را انجام داده‌اند.

او اضافه کرد: اولویت بازرسان کار پس از نظارت بر اجرای قوانین کار در محیط‌های کارگری و پیشگیری از وقوع حوادث نظارت بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد و عیدی پاداش کارگران است که امسال اعلام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۳۴ بازرس کار از واحد ها و کارگاه های اقتصادی در سطح استان بازرسی می کنند، گفت: علاوه‌بر بازرسی‌هایی که سالانه توسط بازرسان از کارگاه‌ها انجام می‌شود، در صورت بروز حادثه در محل کار نیز، این بازرسی‌ها فارغ از بازرسی‌های سالانه، از کارگاه مذکور به عمل می‌آید تا جوانب مختلف حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

جهانی با تاکید بر این که یکی از نکات اساسی در حوزه ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، آموزش‌های به موقع و درست است، ادامه داد: امسال ۶ هزار و ۸۱۰ نفر ساعت برنامه آموزشی تخصصی و عمومی ایمنی و حفاظت بهداشت کار برای کارفرمایان و کارگران در سطح کارگاه های استان برگزار شده‌ است.

وی بیان کرد: همچنین ۲ کارگاه آموزشی در خصوص نحوه بررسی و گزارش نویسی حوادث ناشی از کارنیز طی ده ماهه سال جاری برگزار شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بازرسان کار استان به منظور رفع نواقص مشاهده شده، از طریق صدور ابلاغیه موارد دارای نقص را به کارفرما ابلاغ و پیگیری می کنند، تاکید کرد: در این راستا بازرسان کار با مشاهده نواقص در بحث ایمنی و بهداشت کار در سطح کارگاه های استان تذکرات و ابلاغیه های لازم را به کارفرمایان صادر کرده اند که امسال تعداد ۵ هزار ۲۲۷ ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: بر اساس ماده ۹۳ قانون کار، به منظور مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت درست و دقیق بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی در محیط کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور، پیشگیری از بیماریها و حوادث، حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران و سالم سازی محیط های کار در این کارگاههای سطح استان ۱۶۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار تشکیل شده است.

کد خبر: 58679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =