افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ نیروی کار

شب گذشته مذاکرات شورای عالی کار برای افزایش دستمزد نیروی کار پیگیری شد که به دنبال آن، رشد ۲۷ درصدی حداقل مزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، بر این اساس حداقل دستمزد مشمولان قانون کار از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافت.

براساس مصوبه شورای عالی کار شورای‌ عالی کار، مبلغ بن خواربار کارگران نیز یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد. سال جاری مبلغ حق مسکن کارگران ۶۵۰ هزار تومان و بن خواربار ۸۵۰ هزار تومان بود. البته تصویب هیات دولت برای اجرایی شدن حق مسکن کارگران مشمول قانون کار الزامی است.

افزایش ۲۱ درصدی به اضافه‌ مبلغ ۸۳۵۹۶ ریال روزانه نیز برای کارگران شاغل سایر سطوح مزدی در سال آینده تصویب شده است. براین اساس با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به دنبال مصوبه شورای عالی کار کارگران، حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ۲۷ درصدی به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان برای خانواده ۳.۳ نفری رسید و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با دو فرزند هشت میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۶۰ و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند هشت میلیون و ۴۹ هزار و ۱۱۲ مصوب شد.

حداقل دریافتی یک کارگر مجرد نیز در ماه بدون داشتن سابقه کار به هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان رسید.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیمه شب گذشته در جمع خبرنگاران درباره جزییات افزایش دستمزد کارگران گفته است: حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار ۳.۳ نفره از ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان در سال جاری به هشت میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰ تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وزیر کار با اعلام این خبر که حداقل دستمزد حقوق بگیران یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۲۴۳ تومان افزایش یافته است، برای موفقیت سال ۱۴۰۲ جامعه کار ابراز امیدواری کرد.

نشست تصمیم‌گیری شورای عالی کار برای تعیین دستمزد جامعه کارگری در سال آتی از عصر روز گذشته تا ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز بعد از هشت ساعت مذاکره به نتیجه رسید.

افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ نیروی کار

کد خبر: 58686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =