شروع پر قدرت بورس در اولین روز معاملاتی سال جدید

 بورس تهران در معاملات روز شنبه «پنجم فروردین» با افزایش بیش از ۳۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بورس در سالجاری جاری، شاخص کل بورس نزدیک کانال دو میلیون واحدی قرار گرفت، بر این اساس امروز نماگر اصلی بازار سهام با ۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷.۳۲۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۹۲ هزار و ۵۷۹ واحد رسید. در این بازار ۶۹۷ هزار معامله انجام شد که ۸۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال ارزش داشت. همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز امروز با ۳۲۵ واحد افزایش تا رقم ۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد صعود کرد. در این بازار ۳۲۹ هزار معامله به ارزش ۳۵۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری صبا تامین و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به اخرین روز کاری سال گذشته، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تراز مثبت ۲۶۶ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا ۴۳۶ میلیارد تومان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت خارج شده است.

همچنین امروز بازار با کمی عرضه کار خودش را شروع کرد، ولی از تعادل خارج نشد و در ادامه بازار با لیدری نماد سایپا با تقاضا همراه شد، به طوریکه در اوایل معاملات بازار سرمایه، ۴۳ درصد از نمادها منفی و ۵۳ درصد مثبت بودند، که در ادامه این نسبت‌ها به ۸۰ درصد سهام مثبت و تنها ۲۰ درصد منفی تغییر یافت.

اما در ادامه با نزدیک شدن به عدد روانی دو میلیون واحد شاخص کل بازار دوباره با عرضه همراه بود، به نحوی که صف ۳۵۰ میلیونی نماد خساپا عرضه شد و در ادامه نتوانست صف سنگینی بزند و به تبع سایر شاخص سازهای بازار نیز با افت روبرو شدند.

کد خبر: 58693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =