ادامه روند صعودی بورس تهران

 بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «هفتم فروردین» با افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بورس در سالجاری جاری، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افزایشی ۵.۷۶۳ واحدی در رقم ۵۹۸ هزار و ۲۵۹ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۸۴ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال انجام شد.

از سویی نمادهای سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس نیز با ۲۶۰ واحد افزایش تا رقم ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحد صعود کرد. معامله‌گران این بازار ۴۲۱ هزار معامله به ارزش ۳۹۴ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای پلیمر آریا ساسول، مجتمع جهان فولاد سیرجان، پویا زرکان آق دره و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹ هزار میلیارد تومان رسید که با رشد ۱.۳ هزار میلیارد تومانی نسبت به دیروز همراه بود، حقیقی‌ها نیز تراز مثبت ۲۱۰ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خارج کردند.

امروز ارزش معاملات دوباره برگشت بالای ۸ هزار میلیارد تومان و عدد ۹ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد. از سویی امروز دلار هم دوباره کار خودش رو با گپ قیمتی نسبت به دیروز آغاز کرد و عدد ۵۱.۶۰۰ هزار تومان را در آغاز معاملات تجربه کرد. عرضه‌های دیروز یک روز هم توان منفی نگه داشتن بازار را نداشتند، از این رو به نظر باید کم‌کم باید منتظر رشد بیشتر بازار مخصوصا سهام مستعد و کمتر رشد کرده باشیم، البته استراحت‌ها و اصلاحات بین مسیر لاجرم رخ خواهند داد. طبق معمول با این ارزش معاملات و این قیمت دلار به نظر پایین خاصی در بازار رخ ندهد.

کد خبر: 58717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =