نماد «شستا»،لیدر جدید بورس

بورس تهران در معاملات روز چهاشنبه «نهم فروردین» با افزایش بیش از ۳۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بورس در سالجاری جاری، روند صعودی در بازار سرمایه ادامه داشت، به طوریکه شاخص کل بورس امروز با ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۷۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۲ هزار و ۵۲۸ واحد افزایش در رقم ۶۲۲ هزار و ۵۲۶ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۳ هزار و ۱۶ میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز با ۳۵۶ واحد افزایش تا رقم ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحد صعود کرد. معامله گران این بازار ۴۷۰ هزار معامله به ارزش ۴۷۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری صبا تامین و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۱.۱ هزار میلیارد تومان رسید که با رشد ۱.۳۰۰ میلیاردی نسبت به دیروز همراه بود و حقیقی‌ها تراز مثبت ۵۰۳ میلیارد تومانی را در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا ۷۰ میلیارد تومان از صندوق های درآمد ثابت خارج کردند.

از سویی امروز نیز در ادامه چند روز گذشته ابتدای بازار با تقاضا همراه بود و در یک ساعت اول ارزش معاملات در سهام و حق تقدم عدد ۴.۲۵۰ میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به دیروز هم عدد بهتری بود. در ادامه شاخص سازها با معاملات متعادل همراه بودند و سهام شرکت‌های کوچک و متوسط با تقاضا همراه شدند.

از سویی در نیمه دوم بازار با به صف رسیدن نماد شستا یک موج تقاضای دیگر در بازار شکل گرفت و در ادامه نماد خساپا هم به صف رسید، که این مسئله یک آخر هفته شیرین را برای سهامداران رقم زد. در این بین با رشد قیمت دلار، سهام پتروشیمی ها هم با تقاضا همراه شد. می توان گفت، بازار همچنان فروشندگان رو پشیمان می‌کند و به نظر برای این روزهای بازار صبر کردن و عدم فروش سهام گزینه بهتری به شمار می‌آید.

از سویی هفته آینده که تعطیلات تمام می شود،نماد شستا می تواند نقش لیدر بازار سهام را ایفا کند و موجبات شکشته شدن سقف شاخص کل بورس را فراهم آورد، حال باید دید که در معاملات آتی بازار سها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

این رشد ارزش معاملات در روز انتهایی هفته و با توجه به اینکه دو روز ابتدایی هفته بعد تعطیل نیز است، نوید بخش سرازیر شدن پول های پارک شده به بازار است، همچنین نکته جالب توجه معاملات امروز خروج پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت با وجود ۴ روز تعطیلی بازار بود که نشان از خوب بودن حال بازار سهام طی این روزها دارد.

این روزها فروشندگان نمی‌توانند سهام خود را در قیمت‌های پایین‌تر جایگزین کنند و همین امر موجب شکل گیری موج های تقاضا در بازار شده، در این بین روزهایی که سهام شاخص ساز با صف خرید به کار خود پایان می‌دهند، مانند نماد شستا، بازار جانی مضاعف می‌گیرد. در نهایت نیز با رشد هر چه بیشتر ارزش معاملات و عدم تضعیف دلار، می‌توان امیدوار بود که بازار سرمایه هم جاماندگی خود را نسبت به سایر بازارها رو جبران خواهد کرد.

کد خبر: 58738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =