بورس تهران همچنان بر مدار صعودی

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «شانزدهم فروردین» با افزایش بیش از ۱۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری جاری، شاخص کل بورس بیش از ۱۸ هزار واحد افزایش یافت و تا رقم دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۳ هزار و ۳۳۵ واحد افزایش در رقم ۶۵۱ هزار و ۷۸ واحد ایستاد.در این بازار ۸۸۲ هزار معامله به ارزش ۱۱۶ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز توانست با ۳۲۵ واحد افزایش وارد کانال ۲۶ هزار واحد شده و رقم ۲۶ هزار و ۱۹۰ واحد را ثبت کند.در این بازار ۵۲۴ هزار معامله انجام شد که ۱۸۸۹ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای که سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۱.۱ هزار میلیاد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۶۲۹ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۵۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی آخرین روز کاری هفته معمولا همراه با افت ارزش معاملات نسبت به میانگین هفتگی و ورود پول‌های حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت که امروز هم شاهد تکرار این موضوع بودیم، ولی این افت و ورود از شدت چندانی برخوردار نبود.

بازار همچنان خیلی سریع منفی‌ها را جذب می‌کند و فروشندگان را پشیمان،که همین موضوع بزرگترین نشانه یک روند صعودی قوی است، همچنین درست است که در سقف تاریخی شاخص کل هستیم، ولی فروشندگان توان چندانی ندارند و به نظر اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در بدترین حالت بعد از مدتی در جا زدن شاهد حرکت دوباره شاخص کل باشیم و یا اینکه به آرامی شاخص کل به حرکت خودش ادامه بدهد.از طرفی همچنان با توجه به تابلوهای معاملاتی،قیمت دلار و روند ایجاد شده در بازار، روزهای خوبی احتمالا پیش‌روی سهامداران خواهد بود.

کد خبر: 58825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =