«شستا» در بین سه نماد برتر بورس

 بورس تهران در معاملات روز شنبه «نوزدهم فروردین» با افزایش بیش از ۶۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری جاری، شاخص کل بورس با ۶۴ هزار و ۹۲۳ واحد افزایش وارد کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲۵ و ۴۸۰ واحد افزایش یافت و با ۳.۹۱ درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل در رقم ۶۷۶ هزار و ۵۴۷ واحد ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۵ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال انجام شد. همچنین روز جاری نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۶۹ واحد افزایش وارد کانال جدیدی شد و رقم ۲۷ هزار و ۵۹ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۵۷۷ هزار معامله انجام دادند که ۶۳۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۴.۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۵.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۱.۲۵۳ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱.۱۵۸ میلیارد تومنی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی همچنان ترس در دل فعالان بازار سهام وجود دار و خاطرات بد سال ۹۹ باعث می‌شود با کوچکترین عرضه‌ای رنج‌های منفی سنگین روی سهم‌ها بکشند و هیجانات بالایی روی تابلوهای معاملاتی ایجاد کنند، ولی منفی ها فعلا خریدار دارد.

از اینجا به بعد بازار سهام برای تثبیت و رشد به نظر نیازمند ارزش معاملاتی حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومانی است که در صورت عدم وقوع این اتفاق، ممکن است بازار کمی بازار درجا بزند، بر این اساس معاملات دو سه روز آینده بسیار تعیین کننده است.

کد خبر: 58860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =