ادامه رکوردشکنی‌های بورس

بورس تهران در معاملات روز شنبه «بیست و ششم فروردین» با افزایش بیش از ۷۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۷۴ هزار و ۲۳ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۵۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲۶ هزار و ۷۹۳ واحد افزایش یافت و رقم ۷۱۹ هزار و ۷۳۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۹۹۰ هزار معامله انجام شد که ۲۱۳ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال ارزش داشت. همچنین روز جاری نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیزبا ۹۱۰ واحد افزایش برای نخستین مرتبه وارد کانال ۲۸ هزار واحد شد و رقم ۲۸ هزار و ۶۱۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۴۸۵ هزار معامله به ارزش ۵۳۷ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱.۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سه‌شنبه هفته گذشته، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۴.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تراز مثبت خیره کننده ۲.۲۰۰ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱.۱۳۷ میلیارد تومانی برای حقیقی ها در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت شده است.

همچنین ورود و جریان پول روی تابلوهای معاملاتی مشهود است و بعد از یک روز وقفه شاهد رشد دوباره ارزش معاملات به حوالی ۱۵ هزار میلیارد تومان هستیم که در صورت ادامه روند فعلی به نظر وضعیت بهتر هم خواهد شد. بازار همچنان فروشندگان رو پشیمان می‌کند و هر روز تعداد نفرات بیشتری در بازار خریدهای بلند مدتی انجام می‌دهند و ایجاد همین بینش در میان فعالان بورس توسط بازار بزرگترین کمک به روند صعودی است.

کد خبر: 58952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =