صدای مشاور ۱۴۸۰ در نوروز را فراموش نکنید

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست در کنار شادی‌ها به مسائل اصلی زندگی و مشورت کردن برای بهتر زندگی کردن توجه داشته باشند و صدای مشاور ۱۴۸۰ را فراموش نکنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد وحیدنیا با بیان اینکه مسائل خانوادگی برای مشاوره نسبت به موضوعات دیگر پررنگ‌تر است، افزود: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با حضور متخصصین در ایام نوروز مطابق روال از هشت صبح تا ۱۲ شب، آماده پاسخگویی است. مشاوران، مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف فردی، خانوادگی و موضوعات مربوط به سالمندی و حوزه های دیگر را پاسخگو خواهند بود.

او اظهار امیدواری کرد مردم ایام خوبی طی نوروز در پیش رو داشته باشند و دسترسی به خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی کمک کننده باشد تا افراد بتوانند مشکلات خود را مطرح کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست در کنار شادی‌ها به مسائل اصلی زندگی و مشورت کردن برای بهتر زندگی کردن توجه داشته باشند و گفت: بیشترین مشاوره‌های درخواستی مردم به مسائل خانوادگی می‌پردازد و این بخش نسبت به موضوعات دیگر پررنگ تر است. زمانی که همسران کنار هم بنشینند گفتمان ها باید بیشتر شکل می‌گیرد و بیشتر باید برای زندگی بهتر وقت بگذارند یا برای مسائلی که فرصت نشده کنار هم بنشینند و صحبت کنند.

وحیدنیا ادامه داد: نوروز فرصت خوبی برای پرداختن بیشتر به این مسائل است. افزایش میزان تماس ها در ایام نوروز بهتر هم هست چون موضوعات کیفیت زندگی و پرداختن به الگوی رفتاری در خانواده یا الگوی رفتاری فردی یا پرداختن به هیجانات، ادراکات و احساسات اهمیت پیدا می‌کنند و معنای این است که افراد فرصتی برای تغییر را همزمان با سال نو هم می توانند داشته باشند.

او تاکید کرد: ایام تعطیلات فرصتی برای ترمیم و درست کردن روابط و پرداختن بیشتر به مسائل زندگی است.

خدمات مشاوره تلفنی رایگان سازمان بهزیستی با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخلههای در بردارنده «راهنمایی، مشاوره و ارجاع»، ارائه مداخلههای تخصصی و متنوع، ارائه مداخلههای کم‌هزینه یا رایگان از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت کرده است.

در حال حاضر مردم می توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و اعتیاد استفاده کنند.

زمان فعالیت صدای مشاور سازمان بهزیستی ( ۱۴۸۰) از ساعت ۸صبح تا ۱۲ شب و تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل است.

کد خبر: 58967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =