ادامه روزهای خوش سهام داران بورس

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و هشتم فروردین» با افزایش بیش از ۱۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۸۹ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم ۹۵۰۲ واحد صعود کرد و در رقم ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ واحد ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۵ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر و پالایش نفت بندر عباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس نیز با ۶۵ واحد افزایش تا رقم ۲۸ هزار و ۹۵۲ واحد صعود کرد. در این بازار ۵۵۸ هزار معامله به ارزش ۲۲۴۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت وپتروشیمی مارون و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۶.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸۸۸ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۴۲ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی معاملات روزهای شنبه و یکشنبه نشان از ادامه روند فعلی هرچند به صورت آهسته دارد و امروز در راستای همین روند، بازار ادامه مسیر داد، قدرت پایین فروشندگان، جاماندگی بازار از دلار ۵۱ هزار تومانی، ورود پول‌های جدید و...، همگی عواملی هست که از ابتدای شروع روند فعلی بورس را در مدار مثبت قرار داده است. از اینجا به بعد با ارزش معاملات بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان بازار سهام می‌تواند آرام رشد کند یا کمی بعد از دست به دست شدن، آماده موج بعدی صعودی خود باشد.

کد خبر: 59069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =