مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار با جدیت بررسی می‌شود

علی جهانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این که موضوعات تعاونی های مشکل دار به صورت عادلانه بررسی می‌شود، تاکید کرد: تلاش می کنیم این شرکتها را به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، جهانی در کمیته بررسی تعاونی‌های مشکل‌دار با بیان اینکه تعاونی‌ها در توسعه اقتصاد و تولید نقش بسیار مهمی دارند، افزود: با توجه به پایش و نظارت مستمر و جدی بر شرکتهای تعاونی و وجود تعاونی‌های مشکل‌دار در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم به طور جد و قانونی مسائل و مشکلات این واحدها را مرتع کنیم.

او افزود: در کمیته بررسی مشکلات این تعاونی‌ها، تعاونی کشتارگاه گلشن دام یکی از تعاونی‌های بود که در این جلسه مورد رسیدگی قرار گرفت و راهکارهای قانونی برای رفع مشکل این تعاونی و اعضای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جهانی با اشاره به مشکلات برخی تعاونی‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین، الزامات و بخشنامه های مربوط به حوزه تعاون تاکید کرد: مفاهیم مرتبط با شرکت‌های تعاونی در حفظ حقوق سهامداران در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و تولیدی تاکید دارد و از هیأت های عامل و مجموعه مدیران تعاونی‌ها می‌خواهم برنامه‌های خود را بر محور قانون تنظیم کنند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به عنوان تشکلهای اقتصادی و اجتماعی می‌توانند ظرفیت لازم را برای مشارکت اقتصادی گروه‌های مختلف مردمی به وجود آورند، اضافه کرد: ایجاد شرکت‌های تعاونی چون با تجمیع سرمایه و استفاده از فکر و خرد جمعی بودهو بصورت گروهی همراه است، در صورت هدایت قانونی، پایدار بوده و منجر به ایجاد شغل و امرار معاش برای اعضا می‌شود.

کد خبر: 59119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =