بورس بازهم کانال عوض کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و نهم فروردین» با افزایش بیش از ۳۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با ۳۶ هزار و ۱۴۷ واحد افزایش وارد کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شد و رقم دو میلیون و ۳۲۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیارهم‌وزن نیز با ۱۶ هزار واحد افزایش در رقم ۷۵۶ هزار و ۶۶۴ واحد ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۶۴ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز توانست با ۳۵۶ واحد افزایش وارد کانال ۲۹ هزار واحد شده و رقم ۲۹ هزار و ۳۰۸ واحد را ثبت کند. معامله‌گران این بازار ۵۶۳ هزار معامله به ارزش ۴۸۱ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال انجام دادند. از سویی نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، پالایش نفت لاوان، نفت ایرانول و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات سهام و حق تقدم نسبت به دیروز، امروز به رقم ۱۷.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۱۳۵۰ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۵۶۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین این روزها تا کمی عرضه در سهم‌های بزرگ خیلی از سهامداران، خیلی ها با تصور اینکه روند فعلی صعودی به تمام رسیده، با رنج‌های منفی سنگین شروع به فروش سهم‌های خود می‌کنند، ولی خیلی زود هیجان‌ها فروکش می‌کند و دوباره قیمت‌ها رو به بالا حرکت می‌کنند.

بازار سهام جدا از اصلاحی که ممکن است تجربه کند، فروشندگان را پشیمان کرده، همین فروشنده پشیمان در کنار ورود پول‌های جدید بازار را هر روز قوی‌تر از دیروز می‌کند و روند فعلی قوی‌تر موجبات آن را فراهم می‌‍آورد تا کسی دیگر برخلاف روزهای پیشین شخصی حرف از اصلاح نزند.

کد خبر: 59144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =