۳۴ هزار فرصت شغلی تعهد اشتغال در کرمانشاه هدف‌گذاری شد

مختار احمدی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در راستای تقویت اشتغال استان در شورای اداری ۷ پیشنهاد اقتصاد موضوعی کاربردی را مطرح کرد و گفت: به منظور کاهش نرخ بیکاری و تهیه سند اشتغال قوی پیشنهاد کارگروه های ۷ گانه مورد نظر است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، احمدی در جلسه شورای اداری استان بیان کرد: کارگران به عنوان ستون اصلی تولید نقش مهمی در تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» داشته و لذا پاسداشت هفته کارگر دارای اهمیت و برنامه های ویژه ای در گرامیداشت مقام شامخ کارگر در استان اجرا می شود.

او در این نشست پس از ارائه گزارشی از عملکرد تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهور به استان، گفت: از مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوب سفر ریاست جمهوری تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده و با توجه به مهلت تعیین شده، سعی می شود تا پایان سال مانده این اعتبارات جذب شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به جذب ۱۰۴ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر سهمیه ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی استان در سال گذشته، با کمک دستگاه های اجرایی و بانک های عامل مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان با پیش بینی ۲۲۶۳ فرصت شغلی جذب شده و با اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور، استان کرمانشاه در رتبه سوم کشوری در جذب این اعتبارات قرار دارد.

او در ادامه به ثبت ۴۸ هزار ۶۰۰ فرصت شغلی در سامانه ملی رصد توسط دستگاه های اجرایی استان اشاره و تاکید کرد: با اعلام دستگاه‌های اجرایی و توافق‌نامه بین وزارت‌خانه‌های کشور و کار برای سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده است که پس از تفکیک شهرستانی در قالب سند اشتغال به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

احمدی در ادامه به ۷ پیشنهاد اقتصاد موضوعی برای تکمیل سند اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: توجه به اقتصاد شهری به عنوان اولین پیشنهاد برای کلانشهر کرمانشاه با دبیری شهرداری و با محوریت معاونت عمرانی استانداری می تواند به اشتغال استان و تحقق اهداف سند اشتغال کمک شایانی کند.

او به اقتصاد مسکن به عنوان دومین پیشنهاد برای تحقق اهداف سند اشتغال اشاره کرد گفت: پیشنهاد می شود اقتصاد مسکن در قالب کارگروهی با دبیری اداره کل مسکن و شهرسازی و با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری که قطعاً در ایجاد اشتغال نقش آفرینی می کند، تشکیل شود.

اقتصاد آموزش به دبیری اداره کل آموزش و پرورش، پیشنهاد دیگر مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بود و در ادامه بیان کرد: با توجه به داشتن مسئولیت اجتماعی اوقاف و داشتن ظرفیت بسیار بزرگ آن در ایجاد اشتغال، اقتصاد اوقاف به دبیری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیشنهاد می شود.

او همچنین اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ کار با دبیری اداره کل ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های حوزه فرهنگ و با محوریت معاون سیاسی استانداری در راستای توسعه اشتغال کارگروه بهبود فرهنگ کار پیشنهاد می شود.

احمدی به سند توسعه مهارت استان به دبیری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به عنوان آخرین پیشنهاد در رونق اشتغال استان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این پیشنهادها قطعا اسنادی معتبر برای تحقق سند اشتغال تهیه می شود و یک سند بسیار قوی در سال ۱۴۰۲ برای ابلاغ و اجرا به دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های تابعه تهیه خواهد شد.

کد خبر: 59178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =