توسعه آموزش‌های مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی تهران و البرز

محمدرضا شاه‌پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از توسعه همکاری‌های آموزشی- مهارتی این سازمان و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان تهران با تأکید بر صنایع و صنوف مستقر در محدوده جاده مخصوص تهران-کرج خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، شاه پسند با اشاره به نقش تاثیرگذار بخش خصوصی در گسترش آموزش‌های مهارتی، بیان داشت: در بخش‌های سیاست‌گذاری، تدوین استراتژی‌ها، برنامه‌های آموزشی و اجرای آموزش‌های مورد نیاز جامعه، به دنبال توسعه همکاری با حوزه‌های ذیربط برون سازمانی هستیم.

او با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی جاده مخصوص تهران-کرج نیز با رویکرد تعامل دوجانبه سازمان با ذینفعان تنظیم شده تا پس از موفقیت در سایر مناطق نیز به اجرا درآید، بیان کرد: این منطقه در امتداد و جنوب منطقه ۲۲ (در جنوب اتوبان تهران-کرج) و در غرب مناطق ۹ و ۵ قرار گرفته است که مرکز آن منطقه ۲۱ (محله تهرانسر) است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در مسیر توسعه شهری در تهران قدیم صنایع در محورهای بازار، به صورت سنتی شکل گرفته و بعضی کارخانه ها در داخل و به خصوص اطراف شهرها مستقر شدند که سابقه گسترش بافت های صنعتی/کارگاهی و انبارداری بیشتر از بافت های مسکونی منطقه بوده است. این موارد عمدتاً به سال‌های دهه ۴۰ ۵۰ باز می گردد و به شکلی محدودتر در دهه های اخیر نیز ادامه یافته است و این منطقه در اولین طرح جامع شهر تهران به عنوان پهنه اصلی استقرار کارخانجات صنعتی و فعالیت های وابسته به آن در نظر گرفته شده است.

او گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ بنگاه اقتصادی، صنایع و صنوف در این مسیر قرار دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای مهارت آموزی به شمار می‌آید.

شاه پسند از تشکیل کارگروه طرح جاده مخصوص تهران – کرج متشکل از کارشناسان حوزه آموزش سازمان و ادارات کل استان های تهران و البرز در خصوص نحوه اجرای طرح مهارت آموزی جاده مخصوص تهران- کرج خبر داد و افزود: مرحله تشکیل تیم اجرایی از طریق استعلام از دفاتر و ادارات کل تهران و البرز انجام و کارگاه مشورتی آموزش حضوری برای تمامی اعضا تشکیل و توضیحات لازم به تیم اجرایی ارائه شد. پس از هماهنگی با تمامی واحدهای صنفی، تیم های کارشناسی به واحدها اعزام شده اند که پس از اتمام مذاکرات نتایج ثبت و به مسئول اجرایی برنامه برای اقدامات بعدی اعلام می شود.

او در ادامه مذاکره و هماهنگی با معاون روابط کار وزارت خانه متبوع را از اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن این طرح نام برد تا بازرسان کار، اقدامات و عملکرد بنگاه ها را در اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار از کارفرمایان مطالبه کنند.

طرح مهارت آموزی جاده مخصوص تهران- کرج در هفته جاری آغاز می شود.

کد خبر: 59415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =