جابجایی یک رکورد ۲.۵ ساله در بورس تهران

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «پنجم فروردین» با افزایش بیش از ۴۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومبن روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری روند صعودی خود را ادامه داد، به طوریکه شاخص کل بورس با بیش از ۴۲ هزار واحد صعود ۱.۸۲ درصد نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت. بر این اساس نماگر اصلی بازار سهام با ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۳۶۸ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۲ هزار و ۹۹۳ واحد افزایش یافت و در رقم ۷۸۱ هزار و ۴۸۱ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۶۴ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس نیز با ۴۶۲ واحد افزایش در رقم ۲۹ هزار و ۵۱۸ واحد ایستاد. در این بازار ۶۵۸ هزار معامله انجام شد که ۴۲۰ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و سرمایه‌گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۴.۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۸.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱.۳۳۹ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۸۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی با منفی شدن بازار شاهد رشد خیره کننده ارزش معاملات بودیم، به طوری که امروز در این زمینه رکود جدیدی برای ۲.۵ سال گذشته ثبت شد. بر این اساس و با وجود منفی شدن بازار و شدت گرفتن عرضه ها در بازار امروز ولی همچنان تابلوهای معاملاتی قوی است و در منفی ها خریداران منتظر فروشنده هستند و در نتیجه روزهایی که بازار منفی می‌شود ارزش معاملات رشد خوبی می‌کند.

ذکر این نکته ضروری است که با توجه به تابلوهای معاملاتی امروز همچنان به نظر بازار سهام با کش و قوس به کار خودش ادامه خواهد داد، مگر اینکه از فردا شاهد ارزش معاملات پایین و یا معکوس شدن روند خروج پول‌های حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت باشیم. چند روز آینده تعیین کننده خواهد بود و نیاز است که ارزش معاملات خودش را بالاتر از ۱۵ هزار میلیارد تومان نگهدارد.

کد خبر: 59428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =