بورس باز هم رکوردشکنی کرد

بورس تهران در معاملات روز ‌شنبه «نهم فروردین» با افزایش بیش از ۷۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی در هفته جاری بازار سهام به روند صعودی خود را ادامه داد، به طوریکه شاخص کل بورس وارد کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد و شاخص کل فرابورس نیز وارد کانال ۳۰ هزار واحد شدند. بر این اساس نماگر اصلی بازار سهام روز شنبه با ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۴۳۸ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل با معیار هموزن نیز با صعودی ۱۴ هزار و ۴۵۱ واحدی رقم ۸۰۰ هزار و ۹۴۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۸۶ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در صعودی بی سابقه ۶۲۷ واحد افزایش یافت و با ورود به کانال ۳۰ هزار واحد رقم ۳۰ هزار و ۳۷۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۸۷ هزار معامله انجام شد که ۲۴۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۳.۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۹.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲.۵۰۰ میلیارد تومن پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱.۱۵۴ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز با تعادل گروه خودرو مطابق انتظار سهم های دلاری به سمت صف خرید حرکت کردند و باعث شدند شاخص کل بورس امروز کندل مثبت ۳ درصدی بزند. حرکت دلاری‌ها همچنین موجبات این را فراهم آورد که صندوق‌هایی مثل توان و اهرم امروز صف خرید شوند.

تابلوهای خوب معاملاتی در کنار ورود پول به سهام و حق تقدم و خروج پول‌های ادامه‌دار حقیقی‌ها از صندوق های درآمد ثابت، در کنار دلار ۵۴ هزار تومانی و گزارش‌های خوبی از عملکرد شرکت‌های بورسی منتشر می‌شود، همچنان خوشبینی‌ها در مورد ادامه دار بودن روند صعودی بورس را تقویت کرده است.

کد خبر: 59534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =