بورس همچنان در مسیر رشد

بورس تهران در معاملات روز ‌دوشنبه «یازدهم فروردین» با افزایش بیش از دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری بازار سهام روند صعودی خود را به طور نوسانی ادامه داد، بطوری که در ساعات ابتدایی معاملات شاخص کل بورس تا رقم دو میلیون و ۴۸۸ هزار واحد افزایش یافت، اما ناگهان تا دو میلیون و ۴۷۱ هزار واحد افت کرد و در ادامه معاملات صعودی کم جان داشت.

بر این اساس روز جاری شاخص کل بورس با ۱۲۹۹ واحد افزایش رقم دو میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۸۴۳۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۸۲۴ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. این درحالیست که در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس با ۱۹۱ واحد افزایش وارد کانال ۳۱ هزار واحد شد و رقم ۳۱ هزار و ۱۴۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۶۰۵ هزار معامله به ارزش ۲۴۶۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۸.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۶۷۸ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۴۳۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

بر این اساس، حفظ ارزش معاملات سهام و حق تقدم در محدوده ۱۸ هزار میلیارد تومانی و ادامه خروج پول های حقیقی از صندوق های درامد ثابت، دو پارامتر مثبتی هستند که تابلوهای معاملاتی را همچنان مساعد نشان می‌دهد. درست است که امروز بازار پر عرضه بود ولی تعادل نمادهای بزرگ بهم نخورد و این نکته مثبت دیگری است برای تابلوهای معاملاتی که امروز به چشم خورد.

دلار هم در بازار آزاد به بالای ۵۵ هزار تومان رسیده و همچنان در حال رشد است، از سویی فعلا با این ارزش معاملات، داد و ستدهای فعلی بازار در سهم‌های بزرگ را که با رنج‌های مثبت و منفی است را می‌توان دست به دست شدن در نظر گرفت تا بعد از مدتی آماده گام بعدی بازار شود؛ مگر اتفاق دیگری روی تابلوهای معاملاتی یا خارج از بازار رخ دهد.

کد خبر: 59633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =