بهزیستی، مناسب‌سازی ۶۰ دستگاه اجرایی را ارزیابی می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اختصاص شاخص‌های ارزیابی مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری در جشنواره شهید رجایی یکی از بزرگترین موفقیت‌های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی است که امسال برای هفتمین سال متوالی جهت ۶۰ دستگاه اجرایی برگزار خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، سلمان حسینی به اقدامات ستاد مناسب سازی بهزیستی استان زنجان در خصوص مناسب سازی واحدهای اختصاص یافته به افراد دارای معلولیت در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مناسب‌سازی کلیه فضاهای باز، معابر و محوطه‌ها، مناسب‌سازی داخلی بلوک‌های مسکونی و فضاهای مشاع ساختمان، مناسب‌سازی واحدهای مسکونی متعلق به متقاضیان دارای معلولیت از جمله موارد نظارت بهزیستی در امر مناسب‌سازی این واحدها است.

او افزود: در راستای اهمیت مناسب‌سازی در سطوح سه گانه مذکور تایید صورت وضعیت پیمانکاران در هر سطح از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها منوط به تایید کارفرما مبنی بر رعایت کلیه ضوابط مناسب سازی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مناسب سازی واحدهای تخصیص یافته به افراد دارای معلولیت که از ویلچر استفاده می‌کنند در اولویت قرار گرفته و واحدهای تخصیص یافته به صورت کامل و با رعایت کلیه ضوابط مربوطه مناسب‌سازی خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها یک الزام برای شهرهاست و مطالبه‌گری در این‌باره متوقف نخواهد شد و این اقدامات نتایج خوبی در آینده به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: گذراندن دوره‌های مناسب‌سازی برای ارتقا پایه مهندسان رشته‌های معماری و شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان الزامی شده است.

مدیرکل بهزیستی به "سامانه‌ امداد خواهی اورژانس ویژه ناشنوایان” اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای ایجاد پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای تمامی مردم و گروه های خاص از جمله افراد دارای محدودیت شنوایی، طراحی شده تا این افراد در صورت نیاز به خدمات اورژانس بجای تماس تلفنی از طریق پیامک با مرکز اورژانس تماس حاصل کند.

وی یادآور شد: تعداد دو هزار و ۴۵۷ نفر از معلولین ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و برای هر فرد ناشنوا یا کم‌شنوا یک شماره تماس و آدرس در سامانه اورژانس ۱۱۵ تعریف شده است. نحوه امدادخواهی به این صورت هست که این افراد می‌توانند در مواقع اضطراری با ارسال یک پیامک با محتوای امداد خواهی برای مثال "من نیاز به آمبولانس دارم "یا من" نیاز به کمک دارم به همراه آدرس مکان حادثه؛ به شماره ۳۰۰۰۴۹۳۳۰۱۹۰ درخواست کمک کند.

کد خبر: 59636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =