احیای بیش از پنج هزار شغل در هرمزگان

استاندار هرمزگان از اشتغال به کار مجدد پنج‌هزار و ۱۰۰ نفر در این استان با احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صنوف تولیدی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی دوستی با اشاره به گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک این روز به کارگران شاغل در واحدهای تولید، صنعتی و معدنی استان گفت: برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری نشست‌های تخصصی با اصناف و همچنین برگزاری مزایده‌های عمومی و آزادسازی محدوده‌های معدنی در این استان منجر به احیای ۹۷ واحد صنعتی و معدنی، ۲۰۷ واحد کشاورزی و ۲۱۸ صنف تولیدی شد که احیای این واحدها اشتغال دوباره را برای این تعداد به همراه داشت.

وی بیان کرد: این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری ۵۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال حاصل شده است که ۴۷ هزار میلیارد ریال در زمینه احیای واحدهای صنعتی و معدنی، یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال واحدهای کشاورزی و چهار هزار میلیارد ریال نیز در حوزه صنوف تولیدی هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: احیای واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تعطیل و نیمه‌تعطیل از برنامه‌های مهم در اولویت دولت سیزدهم است که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است.

وی افزود: شرکت روی بندرعباس بزرگترین واحد صنعتی است که سال گذشته به چرخه فعالیت بازگشت و مشکل آن هم تامین مواد اولیه بود که با رایزنی‌های انجام شده ۱۶ هزار تن خاک روی به این مجموعه صنعتی اختصاص داده شد و این مجموعه صنعتی در تیرماه به چرخه تولید بازگشت.

دوستی یادآور شد: یکی از راهبردهای ما در استان، تنوع بخشی به تولیدات بوده و در حال حاضر در کنار توسعه زنجیره فولاد؛ زنجیره چوپ، نساجی و کود و سم را نیز در دستور کار قرار دادیم و در کنار تنوع تولید به تنوع مالکیت نیز می‌اندیشیم.

وی اضافه کرد: در طول زنجیره‌ها نیز حرکت کردیم و در بالادست اکتشافات جدید معدنی را در دستور کار قرار دادیم و در پایین‌دست با خارج شدن از انحصار تولید شمش‌های فولادی به سمت تولید ورق، لوله و نورد رفته‌ایم.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه اجازه خروج مواد معدنی به صورت خام از استان را نخواهیم داد، گفت: به‌دنبال ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و تکمیلی و فرآوری در استان برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی هستیم و در همین راستا شهرهای مختلف تخصصی ایجاد می‌شود.

کد خبر: 59671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =