شاخص کل بورس وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی شد

بورس تهران در معاملات روز ‌سه‌شنبه «دوازدهم فروردین» با افزایش بیش از ۳۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری بازار سهام روند صعودی خود را ادامه داد، به طوری که شاخص کل بورس با بیش از ۳۷ هزار واحد افزایش توانست وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شود. بر این اساس شاخص کل بورس امروز با ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحد افزایش یافت و رقم ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۷۳ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

روز جاری شاخص فرابورس نیز با ۵۷۷ واحد افزایش تا رقم ۳۱ هزار و ۷۲۲ واحد صعود کرد. معامله گران این بازار ۵۱۷ هزار معامله به ارزش ۲۰۱ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که ‌با رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۸.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۳۶۴ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز منفی ۴۴۳ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز شاهد تعادل مثبت در بزرگان بازار بودیم و همین موضوع باعث عملکرد بهتر سهم‌های کوچک و متوسط بازار شد و با وجود صف خرید نشدن هیچ نماد بزرگ و لیدری در بازار سهام، ۸۶ درصد سهم‌های بازار امروز مثبت بودند.

همچنین فردا آخرین روز کاری هفته است و شاید خیلی از نوسان‌گیران تماشاگر باشند و همین موضوع باعث افت نسبی ارزش معاملات بشود، ولی همچنان تابلوهای معاملاتی به نظر مشکلی ندارند و بازار هرچند آهسته ولی راه خودش را طی می کند، داره ادامه می‌دهد.

کد خبر: 59696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =