تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی، کفاف ایجاد شغل را نمی‌دهد

رئیس اداره اشتغال، مسکن و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی این استان، کفاف ایجاد شغل را نمی دهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، احسان ناوی‌پور با بیان این مطلب افزود: به عنوان مثال اگر یک مددجوی بهزیستی قصد راه‌اندازی یک مغازه را داشته باشد با اعطای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات امکان انجام این کار وجود ندارد. از سوی دیگر عدم تنوع شغلی یکی از مشکلاتی است که در بحث اشتغال میان مددجویان این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت به روز تسهیلات از سوی بانک‌ها یکی دیگر از مشکلات پیش پای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی است ادامه داد: شغل‌هایی همچون دامداری یکی از مشاغلی است که بیشتر مددجویان به سوی آن پیش رفته‌اند.

ناوی‌پور با تاکید به اینکه تورم و بالارفتن قیمت‌ها با توجه به عدم پرداخت به روز تسهیلات، سبب شده تا آن‌ها با مشکل مواجه شوند بیان کرد: در حال حاضر ۶۸۶ پرونده اشتغالزایی مددجویان در صف انتظار دریافت تسهیلات در بانک‌ها قرار دارد.

رئیس اداره اشتغال، مسکن و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی این استان جذب شد. طی مدت مذکور یک هزار و ۳۵۰ پرونده با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به بانک‌ها معرفی شد که به یک هزار و ۹۴ پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

ناوی‌پور با بیان اینکه این تسهیلات برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود: در سال گذشته به ۱۴۰ پرونده ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر: 59789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =