واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از واگذاری ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان عادی، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در مناطق شهری و روستایی، ایتام و زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان بهزیستی گیلان از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان گیلان، مهدی خدمت بین دانا با بیان اینکه اعتبارات ابلاغی در حوزه مسکن در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی و اجرای سیاست‌های رفاهی این افراد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات خوبی در جهت خانه‌دار شدن گروه‌های هدف بهزیستی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: افراد مشمول این خدمات شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان سرپرست خانوار، ایتام، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر، دختر مجرد بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در صورتی که بیش از ۱۰ سال از زمان ترخیص آن نگذشته باشد از جمله گروه‌های هدف برنامه‌های حمایتی مسکن هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۷۸ میلیارد ریال نیز جهت کمک ودیعه مسکن ملی مددجویان توسط بانک‌های عامل سپه، ملت، صادرات و صندوق ولایت تخصیص داده شده است که تعداد ۴۱۰ خانوار تاکنون از تسهیلات فوق بهره مند شده‌اند.

خدمت بین دانا افزود: همچنین در راستای اجرای نهضت ملی مسکن ۲۶۷۷ نفر دارای برچسب بهزیستی در سامانه مذکور ثبت نام نموده‌اند که ۸۶ نفر تخصیص پروژه شدند و از این تعداد برای ۳۰ نفر با اعتباری به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از سوی سازمان بهزیستی کشور در راستای تفاهم‌نامه فی مابین با بنیاد مسکن به حساب مسدودی آنان در بانک مسکن اختصاص یافته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون تعداد ۳۱۰ واحد مسکونی نیمه تمام در مراحل مختلف ساخت در سطح استان وجود دارد که نیازمند اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه هستیم.

کد خبر: 59796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =