جاافتادن برندینگ در حوزه صادرات نیازمند زمان و محصول کافی است

اصغر آهنی‌ها، مدیرعامل شرکت آپادانا سرام گفت: اکنون بیش از ۵۰ درصد تولیدات شرکت آپادانا سرام به حوزه صادرات اختصاص دارد و بر اساس هدفگذاری مشخص، بخشی از تولید به بازار داخلی و بخس عمده آن به حوزه صادرات اختصاص پیدا می‌کند.

آهنی‌ها امروز در جریان پنجمین نمایشگاه توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: در حال حاضر بخش مهمی از محصولات تولیدی صادراتی به کشورهای اروپایی، عراق، ترکیه و کشورهای عربی اختصاص دارد و در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازارهای مختلف هستیم.

او ادامه داد: شرکت آپادانا سرام یکی از تولیدکنندگان بزرگ کاشی و سرامیک در کشور است. این کارخانه حدود ۱۵ سال پیش برای تولیدات مختلف راه‌اندازی شد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: این مجموعه تولیدی امروز با توسعه فعالیت‌های خود در بخش محصولات‌های مختلف دیواری و کف در فضای گسترده‌تری فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

آهنی‌ها اضافه کرد: این شرکت در دهه گذشته چالش‌های مختلفی را تجربه کرد اما با همت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، تدابیر جدیدی برای تحول در این کارخانه از آغاز سال ۱۴۰۲ آغاز شده که رسیدن به نقطه اوج در این شرکت برنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره با اینکه در کنار فعالیت‌های این مجوعه تولیدی، راه اندازی خطوط جدید تولید در دستور کار است، تاکید کرد: برنامه ما افزایش حدود ۱۰۰ درصدی تولیدات شرکت در مدت سه ماه آینده است.

مدیرعامل شرکت آپادانا سرام توصیح داد: تعداد ۷۰۰ نیروی کاردر شرکا آپادانا سرام در حال فعالیت هستند و در کنار آن، تعدادی نیز در اشکال مختلف با این شرکت همکاری دارند. او در ادامه افزود: امیدواریم در نیمه دوم سال جاری هدفگذاری برنامه ریزی شده در حوزه تولید دست پیدا کنیم. شرکت مذکور با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری رنا تاسیس شده است که عمده این سرمایه در اختیار صندوق قرار دارد. جاافتادن برندینگ در حوزه صادرات نیازمند زمان و محصول کافی است.

این فعال حوزه تولید سرامیک اضافه کرد: اثرگذاری در بازار از موارد بسیار مهم در حوزه صادرات است و حضور در بازارهای صادراتی با محصولات کم امکان تاثیر گذاری ندارد.

او با بیان اینکه برای جا افتادن برندینگ در حوزه صادرات، نیازمند زمان و محصولات کافی هستیم، اضافه کرد: در واقع با میزان تولید و فروش بالا امکان تثبیت کالا وجود ندارد. فعالیت‌های حوزه سرامیک قابلیت بالایی در بخش صادرات دارد.

مدیرعامل شرکت آپادانا سرام گفت: در حوزه دورن‌زایی باید به دنبال برطرف کردن چالش‌های حوزه تولید باشیم و در بخش‌های مربوط به برون‌نگری باید به دنبال حضور در بازارهای خارجی و صادرات محصول تولیدی باشیم.

او با تاکید بر اینکه وابستگی کشورها به یکدیگر با تبادل اقتصادی در حوزه صادرات صورت می‌گیرد، افزود:در حوزه صادرات بخشی از بسترهای موردنیاز باید توسط کشورها محقق شود. تسهیل انتقال پول از بازارهای هدف باید مورد تاکید فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های این حوزه باشد.

او ادامه داد: فعالان حوزه صادرات باید بتوانند نقل و انتقال پول را به درستی انجام دهند. بازنگری در سیاست‌های صادراتی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه تصمیم‌سازان این حوزه باشد.

آهنی‌ها اضافه کرد: تعامل بیشتر با بخش خصوصی را باید در دستور کار داشته باشیم تا امکان تعریف عملیاتی برای قانونمندی‌های این حوزه وجود داشته باشد. در صورت تحقق این موارد، سرعت رشد صادرات را شاهد خواهیم بود و طبیعتا کشور نیز از این شرایط منتفع خواهد شد.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی(شستا) و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال کشور از امروز هفدهم اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد. حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا در نمایشگاه پیش اکسپو تهران به منظور معرفی توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های موردنظر برای حضور در اکسپو ۲۰۲۳ ژاپن در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از امروز هفدهم اردیبشهت‌ماه آغاز و تا بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 59856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =