ریزش بی سابقه بورس

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «هفدهم فروردین» با ریزش بیش از ۹۵ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روندی ریزشی به خود گرفت به طوریکه بورس تهران در سقوطی بی‌سابقه با ۹۵ هزار و ۴۳ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۴۴۰ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۳۰ هزار و ۶۶ واحد کاهش یافت و در رقم ۸۴۰ هزار و ۳۴۲ واحد ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۷۴ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال ارزش داشت. از سویی روز امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس نیز با ۱۲۶۴ واحد کاهش به کانال ۳۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد و تا رقم ۳۰ هزار و ۷۹۱ واحد کاهش یافت. در این بازار ۴۴۷ هزار معامله به ارزش ۲۰۰ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست، با توجه به ریزش سنگین روز جاری بازار سهام، بسیاری از فعالان بورسی به خصوص سهامداران خرد، نسبت به اصلاح عمیق بازار سهام، نگران شدند، که این نگرانی نیز چندان بیجا نیست، چرا که با توجه به صعود قابل توجه بورس طی چند وقت اخیر، این اصلاح قابل پیش‌بینی بود.

حال در این زمینه، قادر معصومی خانقاه مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: صندوق‌های حمایتی بازار سرمایه و صندوق‌های بازارگردانی، متناسب با وضعیت نقدینگی‌ هر صندوق، از روز جاری (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت) در بازار سهام فعال بوده‌اند و اگر شرایط بازار ایجاب کند تا زمانی که بازار به شرایط عادی بازگردد، در بازار حضور فعالی خواهند داشت تا فعالان بازار سرمایه نگرانی بابت وضعیت بازار نداشته باشند.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه اضافه کرد: این صندوق در حوزه ابزار مشتقه (اوراق اختیار خرید و اختیار فروش) نیز فعال است. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم ناشران و صندوق‌های بازارگردانی با انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای از سهام خود حمایت کنند.

کد خبر: 59861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =