تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال فنی و حرفه‌ای گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال این اداره کل در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم پورنصیری در این‌باره گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ساماندهی اشتغال در استان‌ها نسبت به راه‌اندازی سامانه رصد اشتغال اقدام کرد و سهم دستگاه‌های اجرایی را طبق ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال تعیین کرد.

وی تعهد اشتغالِ سال گذشته برای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان را صدور ۱۰۱ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای عنوان و بیان کرد: سال گذشته ۱۵۳ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای به متقاضیان واجد شرایط از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور اعطا شد که این خود زمینه اشتغال جمعیتی قابل توجه را در مشاغل کوچک فراهم می‌کند.

پورنصیری در ادامه افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های مهارتی و مسئول توانمندسازی نیروی انسانی، نقش مهمی در توسعه کشور دارد و در این راستا، توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی فناورانه، به‌روز و مورد نیاز بازار کار در کنار ارائه آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش دولتی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه متقاضیان در استان گیلان برای دریافت مجوز راه‌اندازی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای باید از طریق سامانه درگاه ملی صدور مجوزهای کشور به آدرس http://auth.g۴b.ir اقدام کنند، بیان کرد: با مراجعه و ثبت‌نام از طریق سامانه درگاه ملی صدور مجوزها طی سه روز جواز راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد به افراد واجد شرایط داده می‌شود.

پورنصیری پراکندگی متوازن آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های مختلف گیلان را از سیاست‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: از افراد توانمند برای دریافت مجوز راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان دعوت به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد فعال آموزش فنی و حرفه‌ای در استان گیلان در چهار بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر، آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مورد نیاز بازار کار را به گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان دارای ۲۱ مرکز آموزشی دولتی است.

کد خبر: 59874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =