رشد ۸/۳ درصدی تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان

تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸/۳ درصد رشد یافته است که این رقم بیانگر پیوستن دو هزار نفر بیشتر نسبت به سال قبل، به جرگه بیمه‌شدگان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه طی دو دهه اخیر با یک رشد فزاینده نامتعارف و غیرطبیعی، تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان بیش از ۵ برابر شده است افزود: در این بین بازنشستگان دارای بیشترین جمعیت و بالاترین سهم و میزان رشد بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش در طول سال ۱۴۰۱ از ۱۰۴۲۸۴ نفر به ۱۱۲۹۷۱ نفر رسیده و با افزایش حدود ۸۷۰۰ نفری معادل ۸/۳ درصد افزایش داشته است گفت: نکته قابل تامل اینکه میزان افزایش تعداد بازنشستگان در سال قبل از آن ۶۷۰۰ نفر با رشدی معادل هفت درصد بوده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه تعداد بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ از ۹۷۵۱۲ نفر به ۱۰۴ هزار ۲۸۴ نفر رسیده بود تاکید کرد: در سال‌های اخیر علاوه بر افزایش صعودی تعداد مستمری‌بگیران که کاملاً طبیعی است شاهد رشد فزاینده هر دوره نسبت به قبل هستیم .

مرتضوی در بخش دیگری از این گزارش از رشد ۲/۱ درصدی ازکارافتادگان و ۵/۲ درصدی بازماندگان در سال ۱۴۰۱ خبر داده و گفت: در سال گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر به آمار بازماندگان و ۱۵۰ نفر به ازکارافتادگان افزوده گردیده است .

وی رشد کلی گروه‌های سه‌گانه مستمری‌بگیران در استان گیلان را در سال ۱۴۰۱ کمی بیشتر از هفت درصد برشمرده و افزود: هرچند این میزان درصد رشد، تغییر چندانی نسبت به سال پیش از آن نداشته است ولی چون عدد اولیه مبنا بزرگتر شده، در مجموع شاهد رشد تعدادی افراد نسبت به سال ۱۴۰۰ هستیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان همچنین بیان کرد: در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه بین ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر به جرگه مستمری‌بگیران تحت پوشش در استان پیوسته‌اند که بازنشستگان با متوسط ۷۰۰ تا ۷۲۰ نفر در هر ماه بالاترین سهم را داشته‌اند .

کد خبر: 59877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =