اگر کمربند فضای سبز ایجاد نمی شد؛ به جای درختان، ساختمان ایجاد شده بود

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه فضای سبز انجام شده است، گفت: اگر کمربند فضای سبز ایجاد نمی شد؛به جای درختان، ساختمان ایجاد شده بود. بنابراین باید واقعیت ها در این زمینه بیان شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان فضای سبز شهر تهران گفت: اقدامات خوبی در حوزه فضای سبز صورت گرفته است و اگر کمربند فضای سبز ایجاد نمی‌شد، الان در این نقاط به جای درختان، ساختمان و تأسیسات ایجاد شده بود.

نظری به کریدورهای خروج هوا از شهر تهران اشاره کرد و گفت: ما باید تنفس‌گاه‌های شهر را به خوبی حفظ کنیم. کمربند فضای سبز محافظ تهران است.

در ادامه این بازدید، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از ۵۰ هزار هکتار طرح مصوب کمربند سبز شهر تهران تاکنون ۴۶ هزار و ۲۵۰ هکتار ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از گردنه قوچک تا تلو حدود ۴ هز ار هکتار جنگل‌کاری در سه سال گذشته صورت گرفته است، گفت: سال گذشته ۱۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری در دستورکار داشتیم که با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شد.

مختاری در خصوص آبیاری فضای سبز گفت: قبلا از آب خام و چاه‌ها استفاده می‌شد اما در حال حاضر از پساب برای آبیاری درختان استفاده می‌شود. در سال گذشته ۱۹.۵ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری استفاده شد و امسال به ۳۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی به فرونشست‌های زمین در تهران اشاره کرد و گفت: ما دیگر از چاه‌ها استفاده نمی‌کنیم تا فرونشست زمین رخ دهد.

مختاری با اشاره به اینکه در برخی نقاط از گونه‌های مثمر برای درختکاری استفاده می‌شود گفت: به عنوان مثال، ۲ میلیون درخت گردو کاشته‌ایم.

وی تأکید کرد: امسال برنامه‌های متنوعی داریم و مساحت قابل‌توجهی از جنگل‌ها به گیاهان مثمر تبدیل می‌شود. حتی در برنامه ها موضوع ایجاد تاکستان را داریم تا محلی برای تفرجگاه شهروندان شود.

مختاری در پایان افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳، ۵۰ هزار هکتار کمربند سبز شهر تهران تکمیل می‌شود.

کد خبر: 59888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =