تحقق کامل وصول حق بیمه‌ها، لازمه تداوم پرداخت تعهدات تامین‌اجتماعی است

سرپرست جدید اداره کل تامین اجتماعی گیلان در بازدید از شعبه آستانه اشرفیه، تحقق وصول حق بیمه‌ها به عنوان شاکله منابع درآمدی سازمان را امری ضروری برای تداوم ارائه تعهدات به جامعه هدف دانست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با اعلام این مطلب گفت: سهم پنج هزار نفری بیمه‌شدگان اجباری مشمول قانون کار و وجود بیش از هزار کارگاه دارای بیمه‌شده، بیانگر ظرفیت خوب و رشد قابل قبول عرصه‌های تولیدی صنعتی منطقه است که با فرهنگ‌سازی و معرفی پوشش‌های بیمه‌ای مختلف از جمله طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، می‌توان بر توسعه و گسترش این چتر حمایتی افزود .

صادق پردل رئیس شعبه آستانه اشرفیه نیز در این بازدید با اشاره به اینکه دو شعبه در شهرهای آستانه و بندرکیاشهر ارائه تعهدات و خدمات سازمانی در سطح شهرستان را برعهده دارند بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش در شهرستان ۱۶ هزار نفر و مستمری‌بگیران افزون بر شش هزار و ۵۰۰ نفر است که با احتساب افراد تبعی ۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند.

وی در ادامه به انباشت ۱۸ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان آستانه اشاره و در این‌باره بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در این شعبه به طور متوسط ماهانه ۲۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

چهار هزار بیمه صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد و دو هزار و ۲۰۰ راننده و کارگر ساختمانی در سطح شهرستان از دیگر گروه‌های بزرگ بیمه‌ای تحت پوشش دو شعبه آستانه و بندرکیاشهر هستند.

کد خبر: 59946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =