۴ میلیون نفر ساعت آموزش به متقاضیان مهارت‌آموزی و کارجویان در سال جاری ارائه خواهد شد

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش مراکز جوار و بین کارگاهی در دو سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۴ میلیون نفر ساعت آموزش به متقاضیان مهارت‌آموزی و کارجویان در سال جاری ارائه خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا کسب مهارت‌های متناسب با نیاز بازار را در ایجاد و پایداری اشتغال موثر خواند و گفت: تاسیس و راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی در دانشگاه‌ها موجب توانمندسازی و کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در دو سال دولت سیزدهم گفت: تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در دو سال اخیر از ۵۰۰ مرکز به بیش از ۳۲۰۰ مرکز رسیده که بیانگر اهتمام سازمان در جهت توسعه امر مهارت آموزی و تربیت نیروهای توانمند و ماهر در صنایع و صنوف است.

حسینی نیا با تاکید بر ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار گفت: بنگاه‌ها و صنوف باید تقاضای خود را برای تامین نیروی ماهر اعلام کنند تا از طریق تربیت نیروهای کارآمد بتوان مسیر اشتغال را هموار کرد.

معاون وزیر کار ضمن اشاره به اجرای نهضت ملی مهارت‌آموزی گفت: نهضت ملی مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب شکل گرفته و موجب افزایش سطح توان سرمایه‌های انسانی از طریق مهارت‌آموزی می‌شود.

وی در پایان از بهره‌مندی ۴ میلیون نفر از آموزش‌های مهارتی تا سال ۱۴۰۶ خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به شکل گیری نهضت ملی مهارت‌آموزی چهار راهبرد اساسی را در سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین کرده‌ایم و در برنامه‌های امسال نیز پیش‌بینی شده ۴ میلیون نفر ساعت آموزش باید توسط بخش‌ خصوصی و دولتی به متقاضیان مهارت‌آموزی و کارجویان ارائه شود.

کد خبر: 59949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =