پرداخت مابه‌التفاوت افزایش مستمری و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از امروز

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت مابه‌التفاوت مستمری فروردین ماه و باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از امروز بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.

محمدرضا رخشانی‌مقدم در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران از امروز ۲۰ اردیبهشت با توجه به حروف الفبا شروع شده است و به همین منظور مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت نیز با حقوق همین ماه به حساب جامعه هدف واریر خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به مجوز مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی این اقدام در حال انجام است تا بازنشستگان و مستمری‌بگیران بتوانند از این مزایا و حقوق خود بهره‌مند شوند.

به گفته او، سازمان تأمین اجتماعی با توجه به مصوبه هیات دولت و در دراستای اجرای ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی میزان مستمری و کمک‌های جنبی همه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده را هرساله افزایش می‌دهد.

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: به همین منظور امسال نیز اقداماتی برای افزایش میزان حقوق و مستمری افراد بازنشته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی انجام شد.

او بیان کرد: بر این اساس میزان مستمری جامعه هدف به میزان ۲۷ درصد برای حداقل‌بگیران و برای سایر سطوح و بالاتر، میزان افزایش حقوق سال جاری به میزان ۲۱ درصد مستمری آنها در پایان اسفند سال گذشته به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال در نظر گرفته شده است.

پرداخت ۲۵ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

رخشانی‌مقدم افزود: همچنین در راستای پرداخت حقوق برای موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این موضوع هم در حال اجرا است و باقیمانده متناسب‌سازی با حقوق اردیبهشت ماه جامعه هدف پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: این مبلغ باقیمانده متناسب‌سازی برای تعداد افراد باقیمانده در حال پرداخت است و تمام افرادی که این در راستای متناسب‌سازی حقوق هنوز از مزایای آن را در سال‌های گذشته دریافت نکرده‌اند در این ماه از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان می‌تواند فیش‌های حقوقی خود را براساس افزایش‌های جدید مستمری خود را در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir مشاهده کنند.

براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی اکنون چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که سازمان برای ارائه تمام تعهدات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی ماهانه بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

کد خبر: 60022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =