صادرات کالاها ایجاد درآمدزایی می‌کند

مدیرعامل شرکت ارسباران، برگزاری نمایشگاه اکسپو را سبب رونق روابط تجاری ایران با سایر کشورها بیان کرد و افزود: صادرات کالاها به ارزآوری کمک کرده و برای کشور ایجاد درآمدزایی می‌کند.

رامین خلیقی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) که در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: در کشور ما بسیاری از تولیدات تحت تاثیر نوسانات ارزی دچار افزایش قیمت می‌شود؛ این درحالی است که حقوق کارگران سالی یک‌بار اضافه شده و در مقابل، هزینه‌های دلار در طی سال چندین بار با افت‌وخیز مواجه است. در نتیجه صادرات کالاها کمک به ارزآوری کرده و ایجاد درآمدزایی برای کشور می‌کند.

وی با اشاره به نوع فعالیت شرکت مطبوع خویش، ادامه داد: ما در زمینه بسته‌بندی خلال‌دندان فعالیت می‌کنیم و با توجه به اینکه مواد اولیه این محصول چوب بامبو است و این گیاه در چین رشد می‌کند، واردات آن بسیار گران تمام شده و قیمت تمام شده محصول نیز فزونی می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ارسباران، اضافه کرد: وقتی یک تاجر یا بازرگان محصول یا تولیداتی را وارد می‌کند، خواهان ایجاد سود ۱۰۰درصدی است؛ قیمت مواد اولیه این محصول در چین اگر کیلویی یک دلار باشد، آن زمان که قیمت دلار در کشور ۳ هزار تومان بود، قیمت مواد اولیه نیز به همان میزان تعیین می‌شد و اکنون که قیمت دلار در بازار آزاد به ۵۵ هزار تومان رسیده است، به همان میزان نیز بر قیمت محصولات افزوده می‌شود.

خلیقی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه اکسپو در تبادلات تجاری ایران، افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا تجار خارجی با محصولات ایران آشنای شوند و تولیدات ما نیز با استقبال بازدید کننده‌های ایرانی و خارجی مواجه شد؛ اما خروجی کار یکی دو ماه آینده معلوم می‌شود و باید منتظر ماند و دید که کدامیک از درخواست‌های همکاری به نتیجه می‌رسد.

کد خبر: 60035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =