تامین اجتماعی تبیین و گفتمان‌سازی رویکرد خانواده محوری دولت را  دنبال می‌کند

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سازمان گفتمان‌سازی در خصوص خانواده محوری و خانواده مداری در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم که با ایجاد تحولی درونی در خانواده همکاران و زنان جامعه تحت پوشش، اقدامات اثربخشی در زمینه بالندگی و تحکیم خانواده به ثمر برسانیم.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، شکیبا محبی تبار گفت : رهبر انقلاب در کنگره ۷ هزار شهید زن انقلاب اسلامی که در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ برگزار شد، پیام مفصلی را فرمودند و فصل جدیدی را پیش روی تمام زنان آزاده جهان باز کردند. گفتمانی که خلاصه و نکته طلایی آن بازتعریف تمام نقش های زنان بود که همچنان آن محتوای آن پیام ارزشمند بر تارک تاریخ ایران می درخشد.
او افزود : ایشان فرمودند زن در تعریف غالبا شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در بازتعریف غالبا غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد و شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است که زن مسلمان ایران، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده و ثابت کرد که نمی توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود.
محبی تبار ادامه داد: می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
وی اظهار کرد: این پیام ارزشمند نقطه برنامه ریزی و گفتمان سازی دولت سیزدهم قرار گرفت و بر اساس همین دیدگاه یکی از چهار محور اصلی رویکرد تحولی دولت خانواده محوری و خانواده مداری قرار گرفت.
مشاور امور زنان و خانواده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر همین اساس تلاش شد که اقداماتی در راستای تبیین این گفتمان در مجموعه سازمان آغاز کنیم. البته اقدامات انجام شده پر کاهی در مقابل کوه عظیمی از مسئولیت هایی است که ما به واسطه فرهنگ عظیم تشییع انجام شده و راه طولانی نیز در پیش است.
محبی تبار گفت: امیدواریم با کمک، همکاری و هم افزایی بین مدیران و مسئولان در صف و ستاد و همه شما مشاوران بزرگواری که از سراسر کشور در این همایش حضور دارید بتوانیم برای خانواده های پرسنل سازمان و زنان تحت پوشش بتوانیم اقدامات شایسته ای را رقم بزنیم.
نخستین روز از همایش سراسری زنان با محوریت بالندگی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت امروز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.

کد خبر: 60112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =