جهاد اول تامین اجتماعی باید برنامه‌ریزی برای تحکیم خانواده ۳۱ هزار زن شاغل در این سازمان باشد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور  همایش سراسری زنان با محوریت بالندگی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت گفت:  انتخاب  مشاور امور  زنان و مشاوره  و به دنبال آن پیگیری جدی امور در این حوزه نشانه‌ای بر طراحی و تشخیص درست اولویت‌ها در حوزه زنان و خانواده در مجموعه سازمان تامین اجتماعی است . 

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش سراسری در سازمان تامین اجتماعی بیان کرد : با اشتیاق فراوان برای حضور در این همایش که در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شده اعلام آمادگی کردم .
او با اشاره به تحسین برانگیز بودن رویکرد تامین اجتماعی در حوزه بالندگی و تحکیم خانواده اضافه کرد:شبکه‌سازی در حوزه زنان در سراسر کشور برآمده از حاکمیت نگرش تشکیلاتی در سازمان تامین اجتماعی است.‌
حاج علی اکبری تاکید کرد: وضعیت جمعیتی کشور مسأله گره‌خورده‌ای است و حل مسأله پیش روی کشور به اقدامات و مجاهدت‌های امروز ما وابسته است.
او اضافه کرد : از یک طرف مسأله فرهنگ رسوب کرده دوران ستمشاهی در حوزه جمعیت است و البته یک خطای راهبردی نیز وجود دارد و ساختارهای معیوب نیز مسأله آفرین شده‌اند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به وخامت مسئله جمعیتی در کشور گفت: اهل فن گزارش‌های تکان دهنده‌ای از وضعیت جمعیت و شیب تند سالمندی در کشور ارائه می‌دهند و بنابراین نیازمند اقدامی متفاوت هستیم.
حاج علی اکبری گفت: باید آرایش جهادی - عملیاتی بگیریم و عمق فاجعه را درک کنیم و با تفکر آینده‌نگرانه و استفاده از تجارب اقصی نقاط در این زمینه ورود کنیم و قطعا عنایت الهی شامل حال ما خواهد شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: تامین اجتماعی از نظر جنس، نوع و گستره خدمات تعریف شده جز سازمان‌های شریف کشور است.
او با اشاره به اتخاذ رویکرد درست مدیرعامل سازمان و مشاور امور زنان و خانواده در تامین اجتماعی گفت: این بزرگواران اصل ماجرا را درک کردند و سازماندهی‌های جدیدی باید در ادامه راه شکل بگیرد که اقدامات به سرانجام برسد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت تداوم پیاده‌سازی الگوی سوم در حوزه زن و خانواده اضافه کرد : این الگو قایل به نقش‌آفرینی زن در تمام عرصه‌ها است و بنابراین باید زن بودن زنان صیانت شود و همزمان نیز همسر و مادر بودن و کرامت انسانی، عواطف و احساسات زنان به رسمیت شناخته شود .
او تاکید کرد : جهاد اول تامین اجتماعی باید سیاست‌گذاری و پیاده‌سازی برنامه‌های حوزه زنان در سطح ۳۱ هزار نفر زن شاغل در این مجموعه باشد و اگر در این جهاد سربلندی حاصل شود در سطح جامعه بزرگتر کامیابی به دست خواهد آمد و البته نیز منافاتی در خصوص پیاده‌سازی سیاست‌ها در هر دو جبهه وجود ندارد.
حاج علی اکبری با اشاره به اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار در سازمان تامین اجتماعی افزود : بیمه ویژه زنان طرح خوب اما اولیه است و باید اقدامات بزرگی صورت گیرد. این مجموعه از چنان ظرفیت بالایی برخوردار است که می‌تواند با نگاه تحول‌آفرین خود نسبت به اتخاذ تصمیمات و پیاده‌سازی ایده‌های جدید در این زمینه مبادرت بورزد.

نخستین روز همایش سراسری زنان با عنوان « بالندگی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت » امروز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سالن ساختمان مرکزی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 60140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =