بهشت زهرا تا ۴ سال دیگر ظرفیت دفن دارد

بهشت زهرا تا ۴ سال دیگر ظرفیت دفن دارد. معاون شهردار تهران می‌گوید مکان هایی را برای گورستان جدید تهران در نظر گرفته و در حال رایزینی هستیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در حال مکان‌یابی برای توسعه بهشت‌زهرا(س) هستیم. قطعا گورستان جدیدی در تهران ساخته خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از نقاطی که برای این منظور در نظر گرفته شده تلو و اطراف کوه بی‌بی‌شهربانو است که بازدیدهایی از آن صورت گرفته است. حال به دنبال ایجاد توافق با سازمان‌ها هستیم. ما هدفمان این است که در شرق و غرب تهران مکان‌هایی را پیدا کنیم که تمرکز دفن اموات در بهشت‌زهرا(س) از بین برود و بهشت‌زهرا(س) فعلا سه تا چهار سال آینده ظرفیت برای دفن دارد. مأموریت شهرداری تهران درحوزه توسعه آرامستان بهشت‌زهرا(س) دوری از تمرکززدایی است و قرار است که در نقاط دیگری از شهر گورستان ساخته شود، البته هنوز مکان قطعی نشده است، اما جواد تاجیک مدیرعامل بهشت‌زهرا وعده داده که به زودی این اقدام صورت می‌گیرد و کارهای خوبی انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: تنها دلیل ساخت گورستان جدید در تهران پر شدن بهشت‌زهرا نیست بلکه قرار است تمرکززدایی از بهشت‌زهرا(س) برداشته شود، به گونه‌ای که در مواقع بروز زلزله یا بحران‌های دیگر آرامستان‌ها ظرفیت لازم را داشته باشد.

تاجیک ادامه می‌دهد: شهرداری تهران سالهاست که مکلف به ساخت گورستانی جدید برای تهران شده و هر سال بودجه‌ای درنظر گرفته می‌شد. در این مدیریت شهری به دنبال این هستیم که این کار به اتمام برسد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر می‌گوید: مطالعات مختلفی درباره گورستان‌ها صورت گرفته است. تعیین محل جدید آرامستان نیازمند مصوبه شورا و بررسی دقیق در پارلمان محلی است.

براین اساس ، ساخت گورستان جدید در تهران انجام می‌شود و فعلا بهشت‌زهرا ظرفیت لازم را برای دفن اموات دارد، اما قرار است در سال جاری مکان‌یابی برای گورستان جدید تهرانی‌ها صورت گیرد.

کد خبر: 60171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =